Ezek a legjobb reggelik, ha fogyni akarsz

Írta: ,

Unalomig ismételtük már, hogy a reggeli a Legfontosabb Étkezés, és nem is véletlenül: ha felkelés után nem látod el a szervezetedet a szükséges tápanyagokkal, hiába várod el tőle, hogy egész nap tökéletesen működjön, energiát, lendületet és vidámságot adva neked az elvégezendő feladatokhoz. A Legfontosabb Étkezés  tehát nem vicc, hanem ténylegesen kulcsmomentuma a napodnak, így nem érdemes ellazázni! Most segítünk neked azzal, hogy összeszedjük a legegészségesebb reggelinek valókat!

Zabkása Kép forrása: scoopnest.com

Régen a szegények eledelének számított, leginkább azért, mert viszonylag olcsó volt (minden szegényebb háztartásnál meg lehetett találni), és kis adagból rengeteg, tápanyagban gazdag ételt lehetett készíteni. A zabnak ugyanis megvan az a csodálatos képessége, hogy iszonyat módon szívja magába a folyadékot, úgyhogy kis mennyiségből könnyen lehet nagy adagot csinálni.

Én a legjobban azt szeretem, ami vízzel, édesítővel és egy adag tojásfehérjével készül – ezeket összefőzöm, hozzáteszek egy kis keserű kakaót, és rávágok néhány gyümölcsöt. Ugyanezt fehérje és víz nélkül tejjel is tökéletes elkészíteni, így kicsit folyósabb masszát kapunk. A kakaót pedig helyettesítheted kókusszal, vaníliaaromával, ízesített fehérjével, vagy igazából bármivel, ami nem hizlal.

Rántotta Kép forrása: aggieskitchen.com

Persze, ha teletömöd baconnel és virslivel, már nem lesz diétás, de alapvetően a rántotta egy jó reggeli, csak tudni kell megcsinálni. Az ideális változat egy vagy két sárgájából és három-négy fehérjéből készül – a sárgájában van ugyanis a zsiradék, ami állati eredetű, és nem túl egészséges.

Ahhoz, hogy megtartsa a sovány tulajdonságát, zsírszegény sonkát, hagymát, paprikát, paradicsomot, light sajtot vagy avokádót tegyél hozzá, és teljes kiőrlésű kenyérrel fogyaszd.

És ha már itt tartunk...