5 étel és összetevő, ami rosszat tesz az emésztésednek

Írta: ,

Te is megfigyelted már, hogy egyes ételeket bár nagyon imádsz, a fogyasztásuk után kimondottan rossz állapotban van a gyomrod? Ez nem véletlen, hiszen akadnak olyan kaják és összetevők, amelyek rendkívül negatív hatással vannak az emésztésedre, és lehet, hogy nem is sejtetted eddig! Jobb, ha odafigyelsz, mikor eszed az alábbi 5 ételt.

Magas szénhidráttartalmú ételek Kép forrása: unsplash

Azok az ételek számítanak magas szénhidráttartalmúnak, amelyek alapjáraton nagyon könnyednek tűnnek súly tekintetében, de ennek jelentős részét ez az összetevő teszi ki.

Például egy kisebb méretű krumpli mindössze 170 gramm súllyal rendelkezik, de főleg vizet tartalmaz, így csak 23%-át alkotja szénhidrát.

Míg ezzel szemben például egy puffasztott rizs alig nyom 9 grammot, de 80%-a szénhidrátból áll, vagyis összességében nem túl egészséges.

Utóbbi kategóriába tartoznak még a kenyerek, tészták, fehér rizsek is, így ezeket sem érdemes túl gyakran fogyasztanod.

Egészségtelen zsírtartalmú ételek Kép forrása: unsplash

A kiegyensúlyozott táplálkozás érdekében valamilyen szinten muszáj zsírt is fogyasztatnunk, de vannak olyan típusú zsírok, amelyek gyulladásokhoz és hízáshoz vezetnek hosszabb távon.

Ezek közé tartoznak például a transzzsírok is, amelyek fogyasztása után nem csak rosszul érzed magad, de pár hónap után kis párnácskák is megjelennek a derekad és a hasad környékén.

Ha ezt nem szeretnéd, jobban jársz, ha nem eszel többek között olajban sült krumplit, rántott ételeket, sőt, a dobozos fagylalt vásárlásánál is érdemes elolvasnod, mit tartalmaz pontosan az édesség.

Egyes márkák ugyanis az előállítás során használnak transzzsírokat is!