5 egészséges nassolnivaló, amit fogyókúra alatt is fogyaszthatsz

Kovács Andrea
Írta: ,
5 egészséges nassolnivaló, amit fogyókúra alatt is fogyaszthatsz

Nem sokkal ebéd után beugrik, hogy jó lenne valami édeset vagy sósat enni? Egy darabig próbálsz ellenállni, akár vacsoráig, aztán mégis becsúszik az a fránya esti csoki vagy chips… A nassolásnak pedig sokkal kifinomultabb módja is van ennél! Összegyűjtöttünk öt mennyei és egészséges rágcsálnivalót azoknak, akiknek fogyás vagy súlytartás a cél.

Zabkása

A zabban rengeteg rost van. Ez az a tápanyagtípus, amiből jellemzően kevés jut az emberek tányérjára, noha múlhatatlan szerepe van a metabolizmus egyensúlyának fenntartásában, valamint a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében.

Eheted tejjel, joghurttal és mindenféle gyümölccsel, de akár sütit vagy tortát is készíthetsz belőle. A nasiszerepen kívül az egyik legegészségesebb reggeli, amit csak elképzelhetsz!

Miért nem jó a csoki és a chips?

Az előre csomagolt nassolnivalók általában egy rakás adalékanyagot tartalmaznak. Ehhez társul még a rengeteg szénhidrát, zsír és nátrium, ami sajnos ilyen formában egyetlen porcikádra sincs jó hatással.

Sőt, ha az általad választott csemege a magas glikémiás indexű ételek közé tartozik, azaz gyorsan szívódik fel a szénhidráttartalma a szervezetedben, hullámvasútra ülteti a vércukorszinted, aminek rossz közérzet és éhségroham lehet a vége.

Nem azt mondjuk, hogy olykor egy kis bűnözés ne férne bele, ám hosszú távon érdemes egészségesebb alternatívákra berendezkedned. Például a következőkre!