Ezért nem megy a fogyás – 5+1 edzés közben elkövetett hiba

Írta: ,

Már hónapok óta edzel, mégsem jön a várt eredmény? Ahhoz, hogy beinduljon a fogyás és a tested formálódása, rövid és hosszú távon is ki kell alakítanod egy edzéstervet, amihez tartod magad. Gyakran előfordul, hogy néhány olyan apróság nehezíti meg a dolgod ebben, amikre nem is gondolnál. A hatékony alakformálás érdekében kerüld el az alábbi bakikat!

Nem megfelelő az edzés intenzitása Kép forrása: info.lululemon.com

Van, hogy egy órát is eltöltesz a futópadon vagy az ellipszis tréneren, és mégsem látod az edzés kézzel fogható eredményét?

Lehet, hogy nem megfelelő intenzitással végzed a gyakorlatokat. Fontos, hogy bármit is sportolsz, kicsit mindig feszegesd a határaid, és minden edzésen próbáld meg kihozni magadból a maximumot.

A megfelelő intenzitást a maximális pulzusszámodból számolhatod ki – lássuk, hogyan!

A maximális pulzusszámodat úgy kaphatod meg, hogy 220-ból kivonod az életkorodat.

A magas intezitású edzéseknél, amikor a zsírégetés a cél, ennek a számnak legalább a 80-85%-át kell elérned, a közepes intenzitás esetén, átmozgató edzéseken vagy csak szinten tartás esetén ennek a 65-75%-ával számolj, a lazább mozgásformáknál, mint például a gyaloglás vagy a hatha jóga, 50%-kal kalkulálj.

Tipp: Válaszd ki a célodnak leginkább megfelelő edzésformát, és kombináld a különböző intenzitású gyakorlatokat!