Dobj le 10 kilót a mediterrán étrenddel - teljes mintaétrend a cikkben

Kovács Andrea
Írta: ,
Dobj le 10 kilót a mediterrán étrenddel - teljes mintaétrend a cikkben

Kép forrása: unsplash

Ha most fogsz diétába, a szokásosnál is fontosabb, hogy olyan étrendet kövess, ami segít, hogy a fogyás mellett is kellő mennyiségű vitaminhoz és ásványi anyaghoz juss, így az immunrendszered nem gyengül le. A mediterrán diétával kiegyensúlyozott és tartós fogyást érhetsz el, miközben koplalnod sem kell, és ez egészségedet sem veszélyezteted!

A mediterrán diéta nem is annyira fogyókúra, mint inkább életmód váltás, ami egy aktívabb, egészségesebb élettel, jobb élettel, és ennél fogva jobb alakkal is jár együtt.

Alapját a mediterrán konyha adja, amely híresen finom, nehéz elképzelni, hogy egy olasz a hagyományos étrend mellett éhes maradna, a térség lakói mégsem félnek az elhízástól, hiszen inkább többször, de kisebb adagokban esznek, ételeik pedig egészségesek és frissek, omega3-ban és ásványi anyagokban gazdagok, tartósítószerekben, ízfokozókban és telített zsírsavakban viszont szegények.

A mediterrán diéta lényege nem a megvonás vagy a lemondás, hanem az, hogy az ételeket minőségi alapanyagokból készült fogásokra cseréld, és a szervezeted pontosan azt kapja, amire szüksége van.

Ha a belső egyensúlyod visszaáll, a fogyás is beindul majd.

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós fűszeres túrókrémmel, zöldségekkel, egy bögre zöld tea.

Tízórai: paradicsomszeletek olívaolajjal.

Ebéd: durumtészta tenger gyümölcseivel, egy pohár fehér bor.

Uzsonna: zellerszár joghurtos, fűszeres mártogatóssal.

Vacsora: egy adag brokkoli krémleves.