5 finom és egészséges vacsora 350 kalória alatt

Stumpf Bea
Írta: ,

A szigorú diétákat általában nehéz betartani, főleg úgy, hogy közben változatosan is étkezz. Most olyan egészséges vacsikat hoztunk el neked a legjobb diétás blogokról, amik nem csak változatosak és finomak, de bűntudatod sem lesz utánuk, hiszen adagonként kevesebb, mint 350 kalóriát tartalmaznak!

Hétfő: Spárgás csirkés penne

Végre itt a spárgaszezon, úgyhogy meg lehet rohamozni a piacokat, és készülhetnek a spárgás finomságok. Itt most csirkével és tésztával hozzuk össze, hiszen ki mondta, hogy nem lehet tésztát enni úgy, hogy közben még a diétát sem szeged me

Hozzávalók:

250 gramm durum penne tészta, 5 evőkanál olívaolaj, 2 nagyobb szelet csirkemellfilé, fokhagyma, só, bors, 1,5 dl húsleves alaplé, 1 csokor friss spárga, 100 g parmezán sajt.

Elkészítés:

Először tedd fel a vizet a tésztához, majd ha felforrt, főzd meg benne a tésztát egy csipet sóval, szűrd le, és tedd félre hűlni. Egy tepsiben melegíts egy kis olajat, vágd kis darabokra a csirkét, dobd a felhevített tepsibe, majd fűszerezd. Ha már kezd pirulni, vedd ki a tepsiből, és tedd félre hűlni.

Egy kisebb edényben tedd fel a húsleves alaplevet, tedd bele a kisebb darabokra vágott spárgát, a fokhagymát és a fűszereket, majd kb. 5 percig főzd. Így elkészült minden hozzávalód, már csak az összekeverés van hátra. A húshoz öntsd hozzá a tésztát, majd a spárgát (nem baj, ha egy kis alaplé is kerül hozzá), a végén pedig az egészre mehet a reszelt parmezán. Kevergesd egy kicsit tálalás előtt, hogy jól összeérjenek az ízek, és a szaft is eléggé besűrűsödjön!

Kedd: Kéksajtos burgerek

Bármennyire is gyorskajaként tekintünk a hamburgerre, ha házilag készíted el, nem csak finom, de egészséges is lehet! Ha a cipók teljes kiőrlésű lisztből készülnek, a szószok pedig zsírszegények, akkor már is nyert ügyed van!

Hozzávalók:

Fél kg darált marhahús, 6 evőkanál lágy kéksajt, 4 teljes kiőrlésű hamburger buci, só, bors, 1 evőkanál édes chili szósz, 1 evőkanál Worcestershire szósz, 1 fej lila hagyma, néhány salátalevél, 1 paradicsom.

Elkészítés:

Egy nagyobb tálban keverd össze a húst, a fűszereket, a fokhagymát és a szószokat. A keverékből készíts kisebb gombócokat, amiket a tenyereddel lapíts ki. Ezután jöhet minden húspogácsára egy adag sajt, amit a kezeiddel próbálj meg minél jobban becsomagolni a húsba, majd újra lapítsd ki a kezeddel.

Mindegyik hús közepébe csinálj egy kis mélyedést a hüvelykujjaddal (nem kell teljesen kilyukasztani), ez a sütés közben nem engedi majd, hogy nagyon felpuffadjon a hús. Ha van grillrácsod, akkor egy kis olajat fújj rá és mindkét oldalon kb. 4 percig süsd a húsokat (ha nincs grillrácsod, akkor egy nagyobb tepsi vagy grilltepsi is megfelelő lesz).

Ha megvagy a hússal, akkor a bucikat is tedd rá pár másodpercre a grillre, hogy megkapják ezt a füstös ízt, innen pedig már csak a burgerek összeállítás van hátra, jöhetnek a zöldségek, a húspogácsa, a maradék sajt és a szószok.

Szerda: Francia hagymaleves

Bár egy meleg hagymaleves leginkább a hűvösebb estéken jó megoldás, egy tavaszi esős estén is biztosan jól esik. Könnyű összedobni és még egészséges is, így ha kell egy kis plusz energia a hét második feléhez, ezzel a recepttel nem nyúlhatsz mellé!

Hozzávalók:

1 evőkanál olívaolaj, 4-6 fej vöröshagyma, kb. 1 liter húsleves alaplé, 1 pohár tejföl, 1 evőkanál kakukkfű, babérlevél, fekete bors, bagette vagy toast kenyér pirítósnak, sajt a tetejére.

Elkészítés:

Egy nagyobb edényben melegítsd fel az olajat, majd dobd rá a karikákra vágott hagymát. Hagyd néhány percig párolódni, majd ha elkezd pirulni, öntsd rá a húsleves alaplevet és főzd addig, amíg a hagymakarikák elkezdenek szétesni.

Ezután jöhetnek bele a fűszerek, majd a tejföl. A tejfölt hőkiegyenlítéssel (kanalazz a tejfölhöz a meleg levesből egy kcisit) add hozzá apránként a leveshez, különben becsomósodhat. Készítsd el a pirítóst, majd olvaszd rá a sajtot és ezekkel fogyaszd!