Diéta helyett, mert már úgyis unod: szakértői tippek a fogyáshoz

Írta: ,

„A diéta nem a legjobb út a fogyáshoz” – hangsúlyozza Dr. Sally Norton. A brit doktornő olyan tévhiteket cáfolt meg legújabb iránymutató közleményében, amelyek hátráltathatnak az álomalak elérésében. Figyelem: nem kötelező a reggeli, ráadásul fütyülhetsz a „light” termékekre!

Nem kúra kell a sikerhez

A nők különösen hajlamosak arra, hogy kúraszerű megoldásokkal akarják leadni a túlsúlyukat.

Kutatás bizonyítja azonban, hogy ez valószínűleg nem jár majd hosszú távú fogyással.

A diétázók több mint 85%-a(!) ugyanis legalább annyit visszaszed egy éven belül, mint amennyi feleslegtől megszabadult.


Megrémiszt? 7 tipp a pofonegyszerű életmódváltáshoz


Ez pedig nem más, mint a rettegett jojó-effektus, amely még jobban megviseli a testet és a lelket, mint a ragaszkodó zsírpárnák, mert növeli például a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Jobban jársz tehát, ha apró lépésekkel megpróbálsz teljes életmódváltásra törekedni, amiben – ha okosan csinálod – semmi ördöngösség nincs.

Nem muszáj reggelizni

Noha Dr. Norton hazájában valóságos kultúrája van a reggelizésnek – gondolj csak a hagyományos angol reggelire, szalonnával, tojással, babbal meg mindennel!

–, egy nemrégiben készült kutatás megerősítette, hogy a nap első étkezése nem áll általános összefüggésben a fogyás mértékével.

Ez a szervezetünk belső órájának különbözőségéből ered, hiszen másképpen hat a korán kelő pacsirták és a virrasztó baglyok anyagcseréjére az ébredés után bevitt étel.

Hallgass tehát a testedre: figyelj oda, hány órakor kívánsz enni, mit és mennyit – aztán aszerint cselekedj!

Szerencsés, ha minél több fehérje és minél kevesebb finomított cukor van a napod első csemegéjében.