7 lépés, amivel végre lejöhetsz a cukorról

Stumpf Bea
Írta: ,
7 lépés, amivel végre lejöhetsz a cukorról

Kép forrása: asweetpeachef.com

A túlzott cukorfogyasztás a 21. század egyik társadalmi problémájává nőtte ki magát, hiszen a sok cukortól nem csak elhízol, de hormonális problémákat, bőrproblémákat, túlzott fáradtságot, levertséget, valamint cukorbetegséget is okozhat. Nem kell más, csak egy elhatározás, hogy egyre kevesebb cukrot egyél, amit érdemes kis lépésekben minél előbb elkezdeni. Lássuk hogyan!

Mit igyál? Kép forrása: wholefully.com

Ha az életed részévé válik az, hogy odafigyelsz a mindennapi cukorbevitelre, akkor hamarosan az ízlelésed is megváltozik majd.

Néhány hét múlva már sokkal édesebbnek fogsz érezni mindent, amit korábban normálisnak tartottál, így lehet, hogy alapból kevésbé fogod kívánni az ízesített üdítőket, gyümölcsleveket vagy a szénsavas frissítőket.

Ha a reggeleidet azzal kezded, hogy az egészség jegyében megiszol egy pohár narancslevet, akkor inkább készítsd el magadnak friss gyümölcsből, hiszen ebben biztosan csak természetesen előforduló cukrot találsz majd, az íze pedig ugyanolyan finom és édes lesz.

Ha szereted a kávét vagy a teát, akkor próbáld meg mindig egy kicsit kevesebb cukorral inni vagy helyettesítsd édesítővel, mézzel.

 

Már számos cikkünkben hangsúlyoztuk a reggeli fontosságát, így reméljük már te sem indulsz el soha üres gyomorral reggelente.

Fontos azonban, hogy mi az, amivel elindítod a napod, hiszen reggel a legérzékenyebb a szervezeted a cukorbevitelre.

Egy tál müzli vagy gyümölcsjoghurt sok esetben annyi hozzáadott cukrot tartalmaz, amennyi az egész napi cukorbeviteled kellene, hogy legyen, így ismét csak azt javasolhatjuk, hogy ezentúl válogasd tudatosabban az alapanyagokat, készíts el mindent házilag, amit csak tudsz és ne dőlj be a zsírszegény vagy cukormentes jelöléseknek, csak a számoknak higgy.

A diétásnak feltüntetett élelmiszerek között ugyanis számos olyan is előfordul, amiben több hozzáadott vagy rejtett cukor van, mintha a normál verziót fogyasztanád.