Mennyire szerencsés átugrani a vacsorát? Utánanéztünk!

Szabó Erzsébet
Írta: ,
Mennyire szerencsés átugrani a vacsorát? Utánanéztünk!

Rengeteg fogyókúrás, diétás tippet olvashatunk az interneten, ezek közül az egyik leggyakoribb praktika a vacsora elhagyására vonatkozik. De valóban fogyaszt, ha kihagyunk a nap végén egy étkezést?

Érdemes kihagyni?

Senkinek sem javasoljuk, hogy teljesen kihagyja bármelyik fontos étkezést, hiszen manapság már azzal is tisztában vagyunk, hogy a kis adagokat takaró, napi ötszöri táplálékfelvétel az egyik leghasznosabb anyagcsere gyorsító praktika.

Emellett nem feltétlenül igaz az sem, hogy este hat után már nem tanácsos enni. Ez az elv azokra vonatkozik, akik nyolc-kilenc óra tájékán már ágyba bújnak és pihenésre hajtják a fejüket.

Jóval inkább aranyérvényű szabály, hogy a szénhidrátokban szegény, fehérjékben gazdag, csökkentett mennyiségű vacsorát a lefekvés előtt két-három órával fogyasszuk el.

Már ezzel is tapasztalhatunk némi változást, de ne feledjük el, számottevő és egészséges súlycsökkenés egyetlenegy étkezés megreformálásával nem érhető el.

A napi bevitel csökkentése

Amiért mindenképpen működhet ez a praktika, az a napi összkalória bevitel csökkentése.

Ezt az elvet követve lényegében mindegy, hogy a reggelit, az ebédet, vagy a vacsorát, esetleg a nassolást hagyjuk el, napi és heti szinten is jókorát vághatunk az energia-bevitelen, márpedig így a szervezetünk kénytelen lesz a tartalékokhoz nyúlva pótolni a hiányt. 

Ugyanakkor manapság már tudjuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli, dacára annak, hogy átlagosan ezt mellőzik a legtöbben.

A napközbeni étkezések kihagyása, mérséklése sajnos gyakran egyenes úton vezet a vacsora idejében jelentkező farkaséhséghez.

Ezért van az, hogy a reggel, délelőtt jelentkező lelkesedés a nap folyamán jelentős mértékben alábbhagy. Mindenesetre, ha valamikor, akkor este valóban érdemes csökkenteni a kalóriák számát.