5 alacsony kalóriatartalmú étel, ami extra löketet ad az edzéshez

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Több kutatás is alátámasztotta, hogy sokkal jobban teljesítenek az edzéseken azok, akik nem félnek feltankolni szénhidrátból, ráadásul több zsírt is égetnek el. Persze, nem szabad, hogy alaposan teletömd a hasadat, és az sem mindegy, milyen szénhidrátot választasz – a lényeg, hogy egyél, mert több kalóriát tudsz elégetni, ha keményen oda tudod tenni magadat a gyakorlatok során.

Datolya Kép forrása: szefei/depositphotos.com

A datolyától is rettegnek a diétázók, pedig ez sem olyasmi, amit el kellene űzni az étrendből, főleg nem akkor, ha edzésről van szó. Fontos, hogy friss datolyát vásároljál, ne aszaltat!

Nem csupán az íze miatt, hanem azért is, mert a friss gyümölcs cukrozatlan, és jóval nagyobb hasznot hajt az edzések során.

A datolyának valóban kiemelkedő a szénhidráttartalma, kb. 68 grammot tartalmaz 100 grammonként.

Jó hír viszont, hogy zsír alig van benne (kb.0,2 g), ezért, ha önmagában fogyasztasz belőle néhány darabot, akkor egyáltalán nem kell aggódnod a hízás miatt.

Ellenben az energialökettel számolhatsz, miközben a kalória-beviteledet nem dobtad meg túlságosan: 100 grammnyi, friss datolya is csak kb. 300 kalória.

Teljes kiőrlésű gabona Kép forrása: unsplash

Ha a hüvelyeseket nem kedveled, akkor jó választás lehet valamilyen teljes kiőrlésű gabona zöldségekkel, gyümölcsökkel. Ez is azért jó, amiért a többi alapanyag: sok benne a rost, a lassú felszívódású szénhidrát, miközben az elnehezedés-érzetért felelős zsír aránya gyakorlatilag nulla.

Természetesen nem az a lényeg, hogy sokat egyél, kb. 200 kalóriával érdemes kalkulálnod az edzést megelőzően.

Szerencsére a gabonák többsége rengeteg vizet szív magába, ezért ezzel az alacsony kalóriaértékkel is teljesen jól fogsz lakni. Ráadásul egyúttal a folyadékot is elkezded pótolni!

Jó ötlet tehát egy adag párolt zöldség barna rizzsel, vagy éppen egy bogyós gyümölcsös quinoasaláta.