A legolcsóbb diétás tippek, hogy ne csak a pénzed fogyjon

Írta: ,

Sokan csak kifogásokat keresnek annak érdekében, hogy ne kelljen diétázniuk. Élharcos érv az időhiány, a genetika és persze az is, hogy a fogyás túl drága. Utóbbira hozunk néhány ellenvetést, lássuk, miért és hogyan lehet olcsó a diéta!

Kihagyható alapanyagok

A spórolás egyik mérföldköve, ha magadra főzöl. Ennek nem csupán az az előnye, hogy könnyen határt szabhatsz a kiadásoknak, hanem az is, hogy gond nélkül készíthetsz diétás, egészséges ételeket.

Már eleve azzal is spórolhatsz, ha megreformálod a főzési szokásaidat, hiszen ha kevesebb zsírt, olajat használsz, nem kínálsz mindenhez fehér kenyeret, nem tekintesz a húsra kihagyhatatlan alapanyagként, akkor máris kevesebbet kell költened.

A megspórolt pénzt egészségesebb, de drágább hozzávalókra költheted, vagy akár benn is hagyhatod a családi kasszában.

Azzal szintén megfoghatod a kiadásokat, ha kevesebb süteményt sütsz, mint az megszokott, így amikor valóban sorra kerül a nassolás, szorítkozhatsz a kevés energiát tartalmazó, minőségi alapanyagokra.

Előbb jóllakhatsz velük

A diétás ételeknek van egy óriási előnyük, amit viszont sokan teljesen figyelmen kívül hagynak.

Míg a magas szénhidráttartalmú táplálékok hirtelen megemelik a vércukorszintet és gyorsan farkaséhessé tesznek, addig a diétás ételek hosszú távon eltelítenek (példának okáért a hagyományos és a durumlisztből tésztákra ez az állítás abszolút igaz).

Tény, hogy a minőségi táplálék gyakran drágább, de jóval kevesebb elég belőle egy alkalommal, és ez hosszabb távon is érezteti pozitív hatását. Nem csupán a jóllakottsággal, hanem azzal is, hogy jóformán olvasztja a felesleget. 

A drágább ár egyébként nem feltétlenül aranyszabály, nagyon sok múlik azon, hogy hol vásárolsz, illetve, hogy mikor (pl. szezonon belül, vagy kívül).