A legolcsóbb diétás tippek, hogy ne csak a pénzed fogyjon

Írta: ,

Sokan csak kifogásokat keresnek annak érdekében, hogy ne kelljen diétázniuk. Élharcos érv az időhiány, a genetika és persze az is, hogy a fogyás túl drága. Utóbbira hozunk néhány ellenvetést, lássuk, miért és hogyan lehet olcsó a diéta!

Kihagyható alapanyagok

1/5 Kihagyható alapanyagok

A spórolás egyik mérföldköve, ha magadra főzöl. Ennek nem csupán az az előnye, hogy könnyen határt szabhatsz a kiadásoknak, hanem az is, hogy gond nélkül készíthetsz diétás, egészséges ételeket.

Már eleve azzal is spórolhatsz, ha megreformálod a főzési szokásaidat, hiszen ha kevesebb zsírt, olajat használsz, nem kínálsz mindenhez fehér kenyeret, nem tekintesz a húsra kihagyhatatlan alapanyagként, akkor máris kevesebbet kell költened.

A megspórolt pénzt egészségesebb, de drágább hozzávalókra költheted, vagy akár benn is hagyhatod a családi kasszában.

Azzal szintén megfoghatod a kiadásokat, ha kevesebb süteményt sütsz, mint az megszokott, így amikor valóban sorra kerül a nassolás, szorítkozhatsz a kevés energiát tartalmazó, minőségi alapanyagokra.

Előbb jóllakhatsz velük

2/5 Előbb jóllakhatsz velük

A diétás ételeknek van egy óriási előnyük, amit viszont sokan teljesen figyelmen kívül hagynak.

Míg a magas szénhidráttartalmú táplálékok hirtelen megemelik a vércukorszintet és gyorsan farkaséhessé tesznek, addig a diétás ételek hosszú távon eltelítenek (példának okáért a hagyományos és a durumlisztből tésztákra ez az állítás abszolút igaz).

Tény, hogy a minőségi táplálék gyakran drágább, de jóval kevesebb elég belőle egy alkalommal, és ez hosszabb távon is érezteti pozitív hatását. Nem csupán a jóllakottsággal, hanem azzal is, hogy jóformán olvasztja a felesleget. 

A drágább ár egyébként nem feltétlenül aranyszabály, nagyon sok múlik azon, hogy hol vásárolsz, illetve, hogy mikor (pl. szezonon belül, vagy kívül).

A szezonális mindig olcsó

3/5 A szezonális mindig olcsó

Mind az egészség, mind a pénztárca szempontjából az a legjobb, ha a szezonális alapanyagokra szorítkozol.

Így nem csupán valóban tápanyagdús és ízletes ételeket tehetsz az asztalra, hanem rengeteget spórolhatsz is, ami sokak számára fontos előny.

Természetesen nem kell a téli szezonban végig káposztán és almán élni, nyáron pedig dinnyén és paradicsomon, de tény, hogy az idényzöldségekkel, gyümölcsökkel járulhatunk hozzá legkönnyebben az egészségünkhöz.

Némi kreativitással és nyitottsággal ezekből az alapanyagokból csodás ételek készülhetnek, amik a friss alapanyagra építve még értékesebbek lesznek.

Nem olyan nehéz változatossá tenni egy hozzávalót, főleg nem manapság, amikor az internet tele van jobbnál jobb receptekkel, inspirációkkal. 

Sok múlik az elkészítési módon

4/5 Sok múlik az elkészítési módon

Nem csupán az alapanyagokon múlik, mennyire diétás és megfizethető egy étel, hiszen az elkészítési mód is legalább ennyire fontos.

Semmivel sem olcsóbb bepanírozni, majd bő olajban kisütni a frissen beszerzett halfilét, mint pár csepp olajon átpirítani, sőt, előbbi jóval többe kerül.

Nem kedvez a pénztárcánknak és az alkatunknak az sem, ha folyton zsíros rántással készítjük a levest, pedig sűríthetnénk egyszerű turmixolással, vagy akár minimális mennyiségű kukoricakeményítővel.

A cukrozás mértékének csökkentése élvezhetőbb ízeket, kevesebb kalóriát és hosszútávon ugyancsak jelentős spórolást eredményez. 

Mindezek mellett, ha a menü összeállítását is górcső alá veszed, kalóriaszegény alapanyagokra építesz, egyszerűen kizárt, hogy elússz a költségvetéssel.

Mi legyen a családdal?

5/5 Mi legyen a családdal?

Sokaknál kifogás, hogy képtelenek egyszerre kétféle menüt készíteni, egy diétásat, ami számukra megfelelő és egy általánosat, amivel a család többi tagja is megelégszik.

Nos, az a jó hírünk, hogy a legtöbben észre sem veszik az olyan apró, ám jelentős változásokat, mint mondjuk a fehér liszt lecserélése, vagy a sovány túró bevezetése a zsíros változat helyett.

Emellett hihetetlenül ízletes fogások készülhetnek diétás verzióban, gondoljunk csak a zöldségágyon sült csirkére, vagy éppen a rakott zöldségekre.

Ha életmódot váltasz, csaknem mindenből ehetsz, amiből a családod, de a mennyiségre nem árt ügyelned, és néhány praktikát is ildomos megfogadnod. A sült húshoz te ne egyél krumplit, csak zöldségköretet, a főzelék mellől hagyd el a szeletnyi kenyeret.

Az egészséges ételekből készíts többet és fagyaszd le őket, így vészhelyzet esetén idővesztés nélkül tudsz diétás finomságot elővarázsolni.