7 lépés, amivel leszokhatsz a cukorról

Írta: ,

A túlzott cukorfogyasztás a 21. század egyik társadalmi problémájává nőtte ki magát, hiszen a sok cukortól nem csak elhízol, de hormonális problémákat, bőrproblémákat, túlzott fáradtságot, levertséget, valamint cukorbetegséget is okozhat. Nem kell más, csak egy elhatározás, hogy egyre kevesebb cukrot egyél, amit érdemes kis lépésekben minél előbb elkezdeni. Lássuk hogyan!

Miben mennyi? Kép forrása: domino.com

1/7 Miben mennyi?

Mindenek előtt fontos megjegyezni, hogy a cukor nem feltétlenül az ősellenség, hiszen a cukorból származik az energia, ez pörget fel és ez tart életben.

Az azonban nem mindegy, hogy a cukrot milyen mennyiségben és milyen formában fogyasztod, hiszen a természetes cukrok, amik például a gyümölcsökben vannak, kellenek a szervezetednek, viszont a kávéddal elfogyasztott napi 3-4 kanál már nem biztos, hogy szükséges.

Érdekes egy kicsit utánajárni annak, hogy az egyes zöldségekben, gyümölcsökben, szószokban vagy egészségesnek hitt ételekben mennyi cukor van, hiszen csak ezek tudatában tudsz majd valóban egészséges és nem csak egészségesnek hitt életet élni.

Barátkozz a címkékkel Kép forrása: ryandavisphoto.pass.us

2/7 Barátkozz a címkékkel

Kutatások szerint minden évben nő az éves cukorbevitelünk, ami részben annak köszönhető, hogy a boltok polcain már szinte lehetetlen olyan termékeket találni, amik nincsenek túlédesítve, így egyre jobban hozzászokunk és már ezt kívánjuk.

Ahhoz, hogy kis lépésekben leszokj a cukorról, fontos tudnod, hogy miben mennyi cukor van, így érdemes megjegyezni néhány alapélelmiszer átlagos cukortartalmát, valamint a termékeket vásárlás előtt a címkén található információk alapján mérlegelni.

Minden terméken feltüntetik ugyanis, hogy 100 g termékben hány gramm cukor van, azonban ez ne tévesszen meg, lehet, hogy a 450 g-os termék címkéjén csak ez az egy adat szerepel majd.

Ebben az esetben mindig szorozd fel a megfelelő szorzóval és mindig válaszd azt a terméket, ami kevesebb cukrot tartalmaz.