5 szokás, ami villámgyors hízáshoz vezet

Írta: ,

Akadnak olyan rossz szokások, amik annyira hétköznapiak és természetesek, hogy sokan egyáltalán nem gondolnak arra, valójában nagyon könnyen hízáshoz vezethetnek. Melyek ezek?

Folyamatos kóstolgatás Kép forrása: petit-bateau.co.uk

Főzés közben természetes, hogy megkóstoljuk, kell-e még valami az ételhez. Ez főleg akkor igaz, ha kísérletezgetsz egy új recepttel, vagy még nem vagy annyira jártás a konyhában, hogy ránézésre megmondd, mikor tökéletes a fogás.

Természetesen nem lehet másként kideríteni, mit kell még a fazékba tenned, csak ha megkóstolod. Ugyanígy jársz el akkor is, ha ellenőrzöd, megpuhult-e a hús. Hogy mi ezzel a gond?

Nos, felmérések alapján akár több száz kalóriát is bevihetünk egy átlagos főzés során. A háziasszonyok tehát nem az illatoktól telnek el, mire elkészül az ebéd, hanem a komótos, de folyamatos kóstolgatástól.

Ha nem szeretnél így járni, próbáld tapintás alapján eldönteni, megpuhultak-e már az ételek, és ne folyamatosan, hanem csak a legvégén kóstold meg, kell-e még hozzá valami!

Ha nem kifejezetten és direkt ülünk le nassolni, akkor hajlamosak vagyunk úgy tenni, mintha az meg sem történt volna. Sokan zsigerből rávágják, hogy ők bizony nem nassolnak semmit, nem értik, miért híznak.

Valóban, nem ülnek le a tévé elé egy zacskó chipssel, vagy tábla csokival – illetve csak ritkán. De mi a helyzet a napközben bekapott falatokkal? Benézel a hűtőbe, mert megéheztél.

Végül úgy döntesz, inkább megvárod az uzsonnaidőt, de addig bekapsz egy falat sajtot. Ez szinte nem is számít.

Amíg fő a vacsora, gyorsan megeszed a maradék gyümölcssalátát, de hát az úgysem hizlal… Nos, valójában ez is ugyanúgy hizlal, és pontosan ugyanolyan nassolásnak számít.

Ami pedig a legrosszabb benne, hogy nem számolsz az így bevitt extra kalóriákkal, holott a nap végére nagyon könnyedén kitehetnek akár 200-300 kalóriát, ha nem többet.