4 smoothie alapanyag, amit akkor fogyassz, ha fogyni szeretnél

Írta: ,

A smoothiekban az a csodálatos, hogy a végletekig lehet őket variálni, ezért egyszerűen képtelenség rájuk unni. Tele vannak vitaminokkal, nyomelemekkel, ásványi anyagokkal és fontos tápanyagokkal, és akár fogyhatsz is a segítségükkel. Mutatjuk, milyen alapanyagokat érdemes összeválogatnod akkor, ha ez utóbbi a célod.

Próbáld ki a zöldturmixot!

Nagyon bizarr dolognak tűnhet egy édes smoothiehoz zöldséget adni, főleg leveleset, amit leginkább egy salátában tudsz elképzelni. Azonban a zöldturmixok nem csupán hihetetlenül egészségesek, hanem alacsonyabb a kalóriaértékük is, tehát jó választásnak bizonyulnak, ha fogyni szeretnél. Emellett – bármennyire is meglepő – a semleges zöldeket szinte egyáltalán nem érezni a turmixokban.

A zöldségeket (általában bébispenót, de jó választás a madársaláta, az uborka és a cukkini is) a garantáltan ízletes végeredmény érdekében célszerű érett és édes gyümölcsökkel, pl. banánnal, körtével készítened. Igaz, ezek nem tartoznak az igazán alacsony kalóriatartalmú gyümölcsök közé, de az egy-két maréknyi levéllel, vagy a vízalapú zöldségekkel ezt tökéletesen ellensúlyozod. Ráadásul, ha nem tennél tartalmas alapanyagokat melléjük, akkor valószínű nagyon hamar megéheznél, tehát éppen ellenkezőjét érnéd el, mint amit szeretnél.

Éljenek a bogyós gyümölcsök!

Ha egy bizonyos típusát kellene kiemelnünk a gyümölcsöknek, akkor egyértelműen a bogyós gyümölcsöket javasolnánk. Nincs olyan diéta, életmód, amibe ne férnének bele. Ennek oka az, hogy míg minden földi jóval büszkélkedhetnek, kalória- és cukortartalmuk alacsony, tehát egészen biztos, hogy bőséges adagokat fogyaszthatsz belőlük, mégpedig aggodalom nélkül. Jöhet a szeder, a málna, a ribizli, az áfonya, de még az eper is!

A bogyós gyümölcsöket magukban is turmixolhatod, általában kellően lédúsak, de természetesen tejet, kókuszvizet, vagy vizet is tehetsz hozzájuk. Utóbbit célszerű akkor választanod, ha fogyni szeretnél, hiszen a vízben semmilyen extra kalória nincs. Nyáron érdemes jéggel turmixolnod, hiszen így nem csak energetizáló és ízletes, hanem még frissítőbb smoothiehoz juthatsz hozzá.

Az alábecsült zöldségek

Tény és való, a smoothiekat egyértelműen az édes ízzel kötjük össze, de ahogyan azt korábban is írtuk, nem érdemes mellőzni a zöldségeket sem a különböző turmixokból. Azonban arra gondoltál, hogy zöldséges turmixot is készíthetsz? Jó választás akkor, ha nem kívánsz semmi édeset, illetve egyenesen tökéletes, ha fogyni szeretnél. A zöldségekben sokkal kevesebb kalória és cukor található, mint a gyümölcsökben, ami természetesen nem azt jelenti, hogy előbbieket mellőznöd kell. Viszont, ha leadnál néhány kilót, kiváló választás pl. vacsorára egy zöldséges smoothie.

És hogy mi kerülhet a turmixgépedbe? Gyakorlatilag bármi. A korábban említett salátaféléken, cukkinin és uborkán felül népszerű a káposzta, a cékla, zeller, brokkoli, paradicsom és persze a sárgarépa. Meg kell említenünk az avokádót is, aminek ugyan magas a zsírtartalma, de ha alacsony szénhidrátértékű zöldségekkel fogyasztod, akkor sokkal inkább pozitív tulajdonságai érvényesülnek, és nem kell aggódnod a hízás miatt.

Mit válassz még?

Érdemes fűszerezni is a smoothiekat, hiszen a legtöbb ízesítőnek szintén számos jótékony hatást köszönhetünk. Többségük fertőtlenít, gyorsítja az anyagcserét, segíti a kiválasztást (ilyen pl. a gyömbér, chili, fokhagyma, fahéj stb.), így messze nem az extra édesítés az, amire gondolnod kell, ha smoothiet csinálsz. Sőt… A fogyást egyébként nem csak akkor segítheted, ha nagyon alacsony kalóriatartalmú alapanyagokat használsz, ha túlzásba esel, sajnos csak a farkaséhség tör rád, és alaposan kifosztod majd a hűtőt.

Éppen ezért érdemes – mértékkel, de – dúsítva fogyasztani a smoothiekat, különösen reggel, délelőtt. Bármilyen gabonaféle (pl. zab, quinoa, hajdina stb.), vagy olajos mag (pl. mandula, brazildió, chia mag stb.) megfelel erre a célra. Ezek nem emelik meg hirtelen a vércukorszintet, viszont segítenek, hogy sokáig jóllakottnak érezd magadat, továbbá kiegészítik a zöldségek és gyümölcsök pozitív tulajdonságait.

Kép forrása: TeriVirbickis/Depositphotos.com