4 könnyen betartható praktika, amikkel garantáltan pluszkilók nélkül vészeled át az ünnepeket

Írta: ,

Egyre többen próbálnak tudatosan étkezni, de karácsonykor szinte mindenki lazít kicsit a szigorú, diétás szabályokon – és ezzel nem is feltétlenül van baj. Egyáltalán nem kell mindenről lemondanod, ugyanis nem egy-egy plusz sütemény lesz az, ami tönkrevágja a hibátlan bikiniformádat. De akkor hogyan vészelheted át pluszkilók nélkül az ünnepeket?

Jól válaszd meg a köretet! Kép forrása: begoodorganics.com

1/4 Jól válaszd meg a köretet!

A téli időszakban, főleg karácsonykor előkerülnek a nehezebb, tartalmasak fogások, amik rendszerint sok zsírt tartalmaznak. A leggyorsabban és legkönnyebben akkor tudod felszedni a kilókat, ha a zsíros ételek mellé sok szénhidrátot fogyasztasz, ezért erre érdemes figyelned a tartalmasabb menük során.

Mi a megoldás?

Azon felül, hogy célszerű a húsokról lefejtened a plusz zsírt, és eleve inkább szárazabb szeleteket szedned, a köretre különösen ügyelned kell. Nem jó ötlet a burgonya magas szénhidráttartalma végett, akkor pedig főleg, ha zsírban sült.

Ellenben jó választásnak bizonyulnak a zöldségek, akár pároltan, akár savanyúságként, vagy éppen saláta formájában.

Tipp: Ha nem esik nehezedre a főzés, rendezz legalább te egy vacsorát! Így máris egy piros betűs ünnepet kihúzhatsz, amikor a kalóriákra külön kell figyelned. Főzhetsz a jól bevált praktikáidnak megfelelően, és nyugodtan készíthetsz kevésbé hizlaló menüt.

2/4 Válassz reform édességeket!

Karácsony idején az egyik legnagyobb ludas a hízást illetően az édesség. Ilyenkor tényleg lépten-nyomon ott a csábítás, messze nem csak a boltokban kell ellenállni a vásárlás során.

Ha van egy kedvenc süteményed, akkor karácsonykor igazán megengedhetsz magadnak belőle egy-két szeletet – így sokkal nagyobb eséllyel ki tudod védeni, hogy utolsó nap feladd az elveidet, és befalj mindent, amit érsz.

Ezen felül érdemes a hagyományos sütemények helyett reform édességeket készítened. Ezek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot (csak gyümölcsöt, vagy cukorhelyettesítőt), ellenben alacsony szénhidráttartalom mellett sok rost található bennük.

Emiatt hosszan eltelítenek, és ha akarsz, sem tudsz belőlük sokat enni.

Tipp: Próbáld ki a Szafi Reform Étcsokoládé ízű muffin lisztkeveréket! Személyes kedvencem a reformsütemények listáján. Nem csak íze miatt, hanem azért is, mert egy db nagy muffin csak 100 kcal.

3/4 Helyettesíts egy étkezést!

Karácsonykor sokan elkövetik azt a hibát, hogy minden egyes főétkezést túlságosan komolyan vesznek, közte pedig nassolnak. Ezzel nyilván borítékolható a hízás, hiszen jellemző módon egy kiadós vacsora is fedezheti a napi kalória-bevitelt.

Mi tehát a megoldás?

Először is, ha korai vacsorára vagytok hivatalosak, nyugodtan vedd egészen alacsonyra a déli kalóriafogyasztásodat! Egyél valami könnyűt, akár gyümölcssalátát is, ha éppen azt kívántad meg.

Fontos, hogy ne hagyd ki teljesen az ebédet sem, ha messze a következő étkezés, mert akkor hajlamos lehetsz mindent befalni, és sokkal többet enni, mint egyébként tennéd.

Ha közel a következő vendégség, akkor elhagyhatod a soron levő főétkezést, de ebből nem ajánlatos rendszert csinálni.

Tipp: Ha édességet szeretnél enni, hát egyél! Arra figyelj, hogy érdemes vele kiváltanod egy étkezést. A legjobb, ha az uzsonnádat, vagy a tízóraidat helyettesíted a nasival. Még, ha meg is ugrik a vércukorszinted, közel a következő főétkezés, ami során helyreállhat minden.

4/4 A mérték a kulcsszó

Mint mindenben, a karácsonyi étkezéseket illetően is a mérték a lényeg. Ha nagyvonalakban odafigyelsz az étkezésedre, van, amikor valamiről lemondasz, míg máskor mértékletesen engedsz a csábításnak, akkor nem lehet baj.

Ha véletlenül mégis felszedsz egy-két pluszkilót, akkor amint visszatérsz a megszokott, egészséges életmódodhoz, ennek a feleslegnek gyorsan búcsút inthetsz.

Persze jobb, ha megpróbálsz ügyelni az étkezésekre az ünnepek során is, és nem legyintesz az egészre mondván, „most már úgyis minden mindegy”.

Ez nem igaz!

Még, ha aktuálisan többet is ettél a kelleténél, a következő étkezés során változtathatsz, és nem muszáj feltétlenül tovább rontanod a helyzeten.

Tipp: Ne üljetek egész nap otthon! Így sokkal jobban csábít mindenkit a hűtőszekrény és a nassolás. Azonban, ha elmentek sétálni, szánkózni, vagy éppen korcsolyázni, nem fogtok egész nap az étkezéssel foglalkozni, ráadásul még kalóriákat is égettek.