4 könnyen betartható praktika, amikkel garantáltan pluszkilók nélkül vészeled át az ünnepeket

Írta: ,

Egyre többen próbálnak tudatosan étkezni, de karácsonykor szinte mindenki lazít kicsit a szigorú, diétás szabályokon – és ezzel nem is feltétlenül van baj. Egyáltalán nem kell mindenről lemondanod, ugyanis nem egy-egy plusz sütemény lesz az, ami tönkrevágja a hibátlan bikiniformádat. De akkor hogyan vészelheted át pluszkilók nélkül az ünnepeket?

Jól válaszd meg a köretet! Kép forrása: begoodorganics.com

A téli időszakban, főleg karácsonykor előkerülnek a nehezebb, tartalmasak fogások, amik rendszerint sok zsírt tartalmaznak. A leggyorsabban és legkönnyebben akkor tudod felszedni a kilókat, ha a zsíros ételek mellé sok szénhidrátot fogyasztasz, ezért erre érdemes figyelned a tartalmasabb menük során.

Mi a megoldás?

Azon felül, hogy célszerű a húsokról lefejtened a plusz zsírt, és eleve inkább szárazabb szeleteket szedned, a köretre különösen ügyelned kell. Nem jó ötlet a burgonya magas szénhidráttartalma végett, akkor pedig főleg, ha zsírban sült.

Ellenben jó választásnak bizonyulnak a zöldségek, akár pároltan, akár savanyúságként, vagy éppen saláta formájában.

Tipp: Ha nem esik nehezedre a főzés, rendezz legalább te egy vacsorát! Így máris egy piros betűs ünnepet kihúzhatsz, amikor a kalóriákra külön kell figyelned. Főzhetsz a jól bevált praktikáidnak megfelelően, és nyugodtan készíthetsz kevésbé hizlaló menüt.

Karácsony idején az egyik legnagyobb ludas a hízást illetően az édesség. Ilyenkor tényleg lépten-nyomon ott a csábítás, messze nem csak a boltokban kell ellenállni a vásárlás során.

Ha van egy kedvenc süteményed, akkor karácsonykor igazán megengedhetsz magadnak belőle egy-két szeletet – így sokkal nagyobb eséllyel ki tudod védeni, hogy utolsó nap feladd az elveidet, és befalj mindent, amit érsz.

Ezen felül érdemes a hagyományos sütemények helyett reform édességeket készítened. Ezek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot (csak gyümölcsöt, vagy cukorhelyettesítőt), ellenben alacsony szénhidráttartalom mellett sok rost található bennük.

Emiatt hosszan eltelítenek, és ha akarsz, sem tudsz belőlük sokat enni.

Tipp: Próbáld ki a Szafi Reform Étcsokoládé ízű muffin lisztkeveréket! Személyes kedvencem a reformsütemények listáján. Nem csak íze miatt, hanem azért is, mert egy db nagy muffin csak 100 kcal.