4 diétás alapszabály, amiken nyugodtan lazíthatsz az ünnepek alatt

Írta: ,

Szerencsés, ha nem rúgsz fel minden táplálkozási alapelvet csak azért, mert itt a karácsony. De mikor máskor lazíthatnál egy kicsit, ha nem most? Természetesen nem arról van szó, hogy komoly pluszkilókkal kellene kezdened az újévet, de az alábbi, diétás alapszabályokon nyugodtan lazíthatsz egy kicsit.

Még a legszigorúbb életmódba is belefér a nassolás, bár nem mindegy, milyen formában és mértékben. Nem szerencsés, ha sosem engedsz a csábításnak, hiszen így nagyobb esély van rá, hogy amikor végre nassolási lehetőség közelébe kerülsz, nem tudsz majd mértéket tartani.

Jó példa erre a karácsony. De valóban nem szabad ilyenkor nassolni? Ha most sem akarsz lazítani a szabályokon, akkor készíts rostokban gazdag, lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmazó, reform desszerteket, hiszen ezekből akkor sem tudsz sokat enni, ha szeretnél.

Emellett nyugodtan jutalmazd meg magadat néhány „bűnös” finomsággal! Ha az év többi szakában ügyelsz rá, hogy erre ne kerüljön sor túl gyakran, akkor az ünnepek során elfogyasztott nasik sem fognak rajtad nyomot hagyni.

Ha lehet, arra figyelj, hogy ha nassoltál, akkor az kiváltson egy étkezést, tehát a szelet sütid legyen a tízóraid vagy a forró csokid az uzsonnád.

 

Az egyik legjobb és hosszasan fenntartó, diétás praktika, hogy este már nem eszel semmit. Egy könnyed vacsorával zárod a napot, azt is lehetőleg két órával lefekvés előttre időzíted.

Amennyiben helyesen étkezel a nap folyamán, nem leszel farkaséhes, ráadásul ezzel az egyszerű praktikával nagyon sokáig őrizheted a formás alakodat.

De mi a helyzet a karácsonnyal? Ilyenkor a legtöbb család éppen este ül össze egy háromfogásos, kiadós vacsorára. Először is, ha ebből nem csinálsz rendszert, akkor egyáltalán nem kell aggódnod a hízás miatt.

Másodszor, eleve nem fogsz sokat enni, hiszen nem ezt szokta meg a szervezeted, nem tudod hirtelen többszörös méretűre növelni a gyomrod kapacitását. Szerencsére!

Harmadszor pedig, ha tudod, hogy este több kalóriát fogsz bevinni a megszokottnál, egyszerűen ügyelj rá, hogy napközben kicsit mértékletesebben egyél.