12 étel, amelyből bármennyit megehetsz, nem fog hízlalni

Írta: ,

A nyári időszakban a nők többsége különösen odafigyel arra, hogy mit fogyaszt, hiszen mégiscsak jobban nézünk ki a strandon bikiniben, ha nincsenek rajtunk azok a fránya úszógumik, a kellemetlen pluszkilók. Szerencsére nem kell koplalnunk, csupán az étrendünket kell egy kicsit jobban átgondolni. Rengeteg olyan zöldség és gyümölcs kapható, amelyben gyakorlatilag alig van kalória, így bármennyit fogyaszthatunk belőlük, nem fogunk elhízni. Mutatjuk, melyekből válogass, ha szeretnél odafigyelni az alakodra!

Zellerszár

Bár nem mindenki rajong érte, egészségünk szempontjából egy igen értékes zöldség a zeller. 95 százaléka víz, ami a diétánk szempontjából nagyon fontos, és egy adaggal fedezhetjük az ajánlott napi K-vitamin-bevitel 30 százalékát. Fogyasszuk frissen, pár nap után ugyanis csökken a benne lévő hasznos anyagok mennyisége.

Tojásfehérje

A tojásfehérjét szinte korlátlanul lehet fogyasztani még annak is, aki szigorú diétát követ. Adj hozzá egy kis paradicsomot és a világ legegészségesebb omlettjét készítheted el belőle reggelire, csupán az olajat kell hanyagolnod.

Fejessaláta

A saláta tele van A- és C-vitaminnal, folsavval és vassal, viszont jó hír a fogyókúrázóknak, hogy gyakorlatilag nem tartalmaz kalóriát, ezért a nagy mennyiségű fogyasztása sem okoz súlygyarapodást.

Rukkola

Egészen hihetetlenül hangzik, de 2 csészényi rukkolában mindössze 10 kalória van, így gyakorlatilag bármennyit megehetünk belőle. Segít a fogyókúrában anélkül, hogy bármilyen kárt okozna nekünk. Bolondítsd meg egy kis sajttal és olívaolajjal, mennyei lesz!

Uborka

Az uborka a zellerhez hasonlóan nagy mennyiségben tartalmaz vizet, emellett fogyasztásának számtalan egészségügyi előnye van. A legfontosabb tápanyagok a héjában találhatóak meg, ezért lehetőleg ne hámozzuk meg.

Karfiol

A karfiol kiváló C- és K-vitamin-forrás, ezért érdemes megszeretniük azoknak is, akik eddig egyébként nem rajonganak érte. Bármennyit ehetsz belőle, egyáltalán nem hizlal. Ha teheted, nyersen fogyaszd, akkor tartalmazza a legtöbb vitamint.

Paradicsom

A paradicsom tele van olyan hasznos vitaminokkal és ásványi anyagokkal, mint például az A-, C- és B2-vitamin, likopin, folsav, rostok, króm és kálium. Emellett szinte nincs is benne kalória, így bármikor bármennyit ehetünk belőle.

Brokkoli

A brokkoli nem véletlenül a fogyókúrázók egyik kedvenc étele, hiszen egyáltalán nem hizlal, ráadásul tele van A-, C-, E- és K-vitaminnal és nagyjából fedezi az ajánlott napi rostbevitel 20 százalékát.

Áfonya

Az áfonya egy igazi szuperélelmiszer, a világ egyik legegészségesebb gyümölcse. Érdemes kihasználni a szezonját, hiszen ez az aprócska sötétkék bogyó a fogyókúránkat is elősegíti. Már egy csészényi nagyon hasznos az egészségünk szempontjából, de tulajdonképpen korlátlanul fogyaszthatjuk, nem lesznek tőle pluszkilóink.

Grapefruit

A grapefruit egyik jó tulajdonsága, hogy stabilizálja a vércukorszintet. Emellett rendkívül gazdag C-vitaminban és alacsony kalóriatartalmának köszönhetően segít abban, hogy eltüntessük a csípőnk körüli úszógumikat.

Feketeszeder

Igazi kis vitaminbomba a jelentéktelennek tűnő feketeszeder, tele van antioxidánsokkal és C-vitaminnal. Azok is bátran fogyaszthatják, akik már régóta fogyókúráznak, hiszen nincs benne semmi hizlaló.

Narancs

A narancs nem csak nagyon finom, hanem egészséges is. C-vitamin-tartalma köztudott, emellett pedig tele van rostokkal, ami a fogyás szempontjából sem utolsó, ráadásul a koleszterinszintet is képes csökkenteni.

Fotó: xyxinmei.com