Akár naponta eheted! 5 chia magos desszert, amitől nem lesz bűntudatod

Nagy Niki
Írta: ,
Akár naponta eheted! 5 chia magos desszert, amitől nem lesz bűntudatod

Kép forrása: unsplash

Sokan azért nem bírják sokáig a „diétát” (vagy inkább nevezzük egészséges életmódnak), mert úgy gondolják, hogy túl szigorú, nem tudnak édesség, édes íz nélkül megmaradni. Pedig ma már csak úgy hemzsegnek a neten a finomabbnál finomabb, ráadásul pofonegyszerű, diétabarát édességek receptjei, amelyeket nyugodtan bele lehet építeni akár minden nap az étrendbe, nem fogja hazavágni a bikiniprojektet. Ezek közül válogattunk most össze néhány olyat, aminek a főszereplője az igazi szuperkajának kikiáltott chia mag. A chia mag egy igazán ősi alapanyag, már az aztékok is fogyasztották, és bár Dél-Amerikában alapvetően nem ilyen aranyáron mérik, mint itthon, mégis gyakran fogyasztják. Európában jelenleg az egyik legnépszerűbb reformalapanyagnak számít, mert rengeteg ásványi anyagot, rostot, fehérjét és antioxidánst tartalmaz, ráadásul alakbarát is, mert a pici mag nagyobbra szívja meg magát, ha folyadékkal találkozik.

A chia magból a legnépszerűbb édesség mindenképpen a chia puding, amit milliónyi ízesítéssel lehet fogyasztani, a savanyúbb bogyósgyümölcsöktől kezdve a tartalmasabb kakaós-mogyoróvajas változatig.

A pudingalap elkészítéséhez a következőkre lesz szükséged: 6 dl növényi tej, 2 evőkanál agavé szirup vagy méz, esetleg más édesítőszer, amit használni szoktál, 75 g chia mag, 2 evőkanál kókuszkrém vagy tejszín (akár növényi tejszín is)

Ez a recept még igencsak az alapja a pudingnak, ehhez rakhatsz hozzá fekete kakaót, gyümölcsöket, kókuszreszeléket, dióféléket, vagy bármit, amit megkívánsz, és amit egy hagyományos pudinggal együtt szívesen ennél. Néhány órára a hűtőben érdemes tárolni a pudingot magát, akár éjszakára is benn hagyhatod, ennyi idő alatt megszívja magát teljesen.

A chiát nemcsak pudingként, hanem más édességhez is felhasználhatjuk, nagyon jól illik például az amerikai palacsintához.

Hozzávalók: 100 g finomliszt / zabliszt, 1 teáskanál sütőpor, 1 csipet só, 1 evőkanál chia mag, 2 evőkanál méz, 2,5 dl kókusztej (vagy más növényi tej, lehetőleg zsírosabb), 1 evőkanál almaecet, 1 késhegynyi fahéj, 1 kávéskanál vanília kivonat

A száraz alapanyagokat keverd össze, majd lassan add hozzá a többit is.

A chia mag miatt egy kicsit állni kell hagynod a masszát, nagyjából negyed óra, esetleg fél óra elég rá. Utána alacsonyabb lángon süsd ki a palacsintákat, és ízlés szerint tálald őket.

Fókuszban

Ideje lenne mindenkinek áttérni! Az NKM E-számla jó a környezetnek, az ügyfélnek és most a kórháznak is

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv