5 fenséges vegán csokoládés desszert, amit bűntudat nélkül élvezhetsz

Írta: ,

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem bizony ősszel minél több „boldogság hormonra” van szükségem, ami valljuk be ebben a borongós időben nem egyszerű. A csokoládé köztudottan jótékony hatással van az agy vérkeringésére, serkentve így a koncentrációkészséget, azonban emellett az érzelmi központunkat is befolyásolja közvetve, segítve, hogy derűsebbek, kiegyensúlyozottak legyünk. Ráadásként bizonyított, hogy az öregedés késleltetésében is szerepet játszik. Természetesen nem az agyon cukrozott, mesterséges ízfokozókkal dúsított verziók bírnak ennyi pozitív tulajdonsággal, hanem a magas kakaó tartalmú étcsokoládék.

Ennek okán elhoztam most öt olyan receptet, mely csokoládéra épül, és természetesen vegán, így bűntudat nélkül is fogyaszthatjuk őket, persze csak mértékkel. Mindenkinek ajánlom őket, aki imádja a csokoládét, esetleg szeretne valami egészséges nassolnivalót készíteni. De azoknak is, akik önmagában nem részesítik előnyben az étcsokoládét kesernyés íze miatt, hiszen ezekre a receptekre mindent lehet mondani, kivéve, hogy keserűek lennének!

Csokis keksz, kicsit másképpen Kép forrása: sweetsimplevegan.com

1/5 Csokis keksz, kicsit másképpen

Az örök befutó, amivel nem lehet melle lőni, hiszen a gyerekek és a felnőttek is egyaránt imádják! Íme, a cookies-szörny által kedvelt keksz egészségesebb verziója.

Hozzávalók: 2 evőkanál chia mag vagy lenmag + 6 evőkanál víz keveréke, másfél csésze zabliszt (vagy más egészséges verzió), 1 csésze kókuszcukor, 2/3 teáskanál szódabikarbóna, 1 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál só, ½ csésze sótlan mogyoróvaj, 8 nagy magozott datolya, ¼ csésze növényi tej, 1 teáskanál vanília kivonat, ½ csésze étcsokoládé, csipetnyi tengeri só.

A hozzávalókat, a csokoládé és a tengeri só kivételével egy turmixba tesszük, és massza állagúra dolgozzuk.

Ezt követően a csokoládé darabokkal elkeverjük, és egy kanál segítségével, sütőpapírral bélelt tepsire adagoljuk.

A tetejét megszórjuk egy kevés durva szemű tengeri sóval, majd a 180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük 10-12 percre. Mikor meleg könnyen törik, ezért érdemes egyesével egy tálcára rakni, és hagyni kihűlni. A tökéletes nassolni való minden alkalomra!

Energiabomba a hétköznapokra Kép forrása: deliciouslyella.com

2/5 Energiabomba a hétköznapokra

Ősszel különösen nehezen telnek olykor a dolgos hétköznapok, ami nem véletlen, hiszen a szervezetet nagyon megterheli a változékony időjárás, és az ezzel járó rengeteg vírus és baktérium. A fáradtság és a rosszkedv ellen azonban szerencsére van megoldás!

Hozzávalók: 180g granola (házi a legjobb), 50g kókuszpehely, 170g méz vagy juharszirup, 250g mogyoróval, csipetnyi tengeri só.

A csokimázhoz: 250g magozott datolya, 60g nyers kakaópor, 100g kókuszolaj, egy kis adag datolyaszirup, 2 evőkanál kókuszolaj.

Az alaphoz a hozzávalókat alaposan dolgozzuk össze, majd egy sütőpapírral bélelt edénybe egyengessük bele. A mázhoz a hozzávalókat tegyük egy turmixba és massza állagura turmixoljuk, majd az alap tetejére halmozzuk. Ezt követően nagyjából 2-3 órára hűtőbe tesszük, és már fogyasztható is!

A tökéletes brownie Kép forrása: deliciouslyella.com

3/5 A tökéletes brownie

Talán senkinek sem kell bemutatnom ezt a csodasüteményt, mely sokak kedvence, és most azok is élvezhetik, akik egészségesen táplálkoznak!

Hozzávalók a tésztához: 4 csésze magozott datolya, 2 csésze hántolt törökmogyoró, 5-6 evőkanál nyers kakaópor, 4 evőkanál juharszirup, 1 csipetnyi tengeri só.

A mázhoz: Másfél csésze datolya, ½ csésze nyers kakaópor, ½ csésze kókuszolaj, 1 csésze mandulatej.

A tésztához a datolyát és a mogyorót egy turmixba krémesre mixeljük, majd a többi hozzávalóval masszává keverjük. Egy tepsibe vagy sütőformába helyezzük, és a hűtőbe tesszük állni!

A mázhoz nincs más teendő, mint az összes hozzávalót krémesre turmixolni, majd a tésztánk tetejére kenni, és 3-4 órára a hűtőbe pihentetni. Sütés nélküli brownie, ami isteni, és még a diétába is belefér? Ide vele!

Ha valami könnyedebbre vágyunk Kép forrása: madewithpink.com

4/5 Ha valami könnyedebbre vágyunk

Veletek is előfordul, hogy ennétek valami desszertet, de nem vágytok túl nehéz, tömény süteményre? Akkor ezt a receptet imádni fogjátok!

Hozzávalók: 5g barnacukor (vagy kókuszcukor), 60g hűtött csicseriborsólé, 50g étcsokoládé (min. 70%-os), 30g szobahőmérsékletű növényi tej.

Mikor először hallottam róla, hogy a konzerves csicseriborsó leve igazi kincs, alig hittem a fülemnek, pedig tényleg az!

Tehát, első lépésként a csicseriborsó levet egy tálba tesszük és a cukorral együtt habbá verjük. A csokoládét megolvasztjuk, majd a tejjel krémesre főzzük.

Ezt követően hagyjuk kissé kihűlni, majd a csicseriborsó habhoz forgatjuk. Az így kapott levegős masszát kis tálakba osztjuk, és hűtőbe tesszük egy egész estére. Isteni finomság, ha valami könnyedre vágyunk!

A bekuckózós estékre Kép forrása: hotforfoodblog.com

5/5 A bekuckózós estékre

A forrócsokoládé határozottan az ősz és tél egyik kötelező kelléke. Amellett, hogy isteni, még kellemesen fel is melegít, és a romantikus estékre sem utolsó!

Íme, egy házilag készíthető recept, amit ha elkészítetek, biztosan ti lesztek a sztárok a család és a barátok körében!

Hozzávalók: 1 bögre nyers törökmogyoró, 3 bögre szűrt víz (vagy ásványvíz), fél bögre étcsokoládé, fél bögre kókuszcukor (vagy más alternatív édesítőszer), 2 evőkanál nyers kakaópor, 1 csipetnyi tengeri só, vegán mályvacukor vagy étcsokoládé és mogyorótörmelék a díszítéshez.

A mogyorót áztassuk 20 percig forró vízbe, majd egy strapabíró mixerbe turmixoljuk tej állagúra. Egy edénybe tegyük fel forrni a többi hozzávalóval együtt, és mikor kezd kissé besűrűsödni, vegyük le a lángról. Osszuk el négyfelé, és díszítsük kedvünkre!