4 csokis desszert, mentesen, amit csak imádni lehet

Írta: ,

Az egyik legnagyobb rizikófaktor az egészséges életmód elkezdésénél, hogy az ember előbb-utóbb megkívánja az édességet, és „bűnbe” esik. Lényegében magával az édesség fogyasztással nem lenne probléma, a gond a mértéktelenséggel és a nem megfelelő nyalánkságok elfogyasztásával kezdődik. Azért, hogy megmutassuk lehetséges egészségesen is nassolni, elhoztunk 4 csokoládés desszertet, ami ugyan mentes, az ízélményén mit sem változtat ez a tény! Vigyázat, a következő finomságok pillanatok alatt el tudnak fogyni!

Csokoládés ropogtatós Kép forrása: donnahay.com.au

1/4 Csokoládés ropogtatós

Hozzávalók: 1 bögre étcsokoládé, 2 evőkanál kakaóvaj (vagy más alternatíva), ízlés szerint feltét (granola használata a legegyszerűbb, de megszórhatjuk külön magvakkal is).

Elkészítés: A csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, majd kis adagokban hozzá keverjük a vajat. Mikor kellően krémessé vált a csokoládé, egy sütőpapírral bélelt tepsibe folyatjuk, és vékonyan, kb. 2-3 mm vastagságban elkenjük. Gyorsan megszórjuk a granolával, vagy a kiválasztott magvakkal, aszalványokkal, majd hagyjuk kihűlni és megszilárdulni. Ezután tetszőleges darabokra tördeljük, és már kész is a finom ropogtatni való!

Gyors, egyszerű és olcsó recept, amit akár a gyerekeknek is könnyedén elcsomagolhatunk az óvodába/iskolába tízóraira.

Csokis mousse málna lekvárral Kép forrása: lazycatkitchen.com

2/4 Csokis mousse málna lekvárral

Hozzávalók: 1 bögre magozott datolya, 1 bögre mandula, 1 bögre zabpehely, 3 evőkanál kakaópor, ¼ teáskanál tengeri só, 1 evőkanál olvasztott kókuszolaj.

Töltelék: 125g étcsokoládé, 90 ml aquafaba (házilag készített vagy boltban vásárolt), 90 ml kókuszkrém, ¼ teáskanál csilipor (opcionális), 1 bögre cukormentes málna lekvár.

Elkészítés: A magozott, darabolt mandulát forró vízbe áztatjuk 10 percig. Eközben a mandulát és a zabpelyhet egy aprító gép segítségével liszt állagura daráljuk, majd egy tálba téve elkeverjük a kakaóporral és a sóval.

Az áztatott mandulát kifacsarjuk, és szintén az aprítóba pürésítjük, majd a száraz alapanyagokhoz keverjük, majd kézzel tésztává gyúrjuk, közben hozzá adjuk az olvasztott kókuszolajat is.

Az elkészült masszát formába tesszük, egyenletesen eloszlatjuk, és hűtőbe tesszük. A töltelékhez az étcsokoládét és a kókuszkrémet egy tálba tesszük vízgőz fölé olvasztani. Ha szépen megolvadt, levesszük a gőzről, elkeverjük a csiliporral, és hagyjuk kicsit hűlni. Eközben az aquafaba-t habosra verjük, majd a kihűlt csokival lágyan elkeverjük.

A hűtőből kivesszük a tésztánkat, amit megkenünk először a lekvárral, majd ráöntjük a csokis krémet is. Legalább fél órára hűtőbe tesszük hűlni, majd csoki darabokkal, friss málnával (ez jelenleg nem kivitelezhető), vagy tetszőleges szóróanyaggal díszítjük.

Diós csokiszelet Kép forrása: greenkitchenstories.com

3/4 Diós csokiszelet

Hozzávalók: 2 evőkanál olvasztott kókuszzsír, 10 szem magozott datolya, 1 bögre dióvaj, 1 evőkanál frissen reszelt gyömbér, ½ bögre tökmag bél, 1 bögre puffasztott quinoa, 1 marék mandula apróra vágva, 1 csipetnyi tengeri só, 1 tábla étcsokoládé, 1/3 bögre kókuszreszelék.

Elkészítés: A kimagozott datolyákat egy villa segítségével pépesre törjük, majd egy kis edénybe feltesszük főni, hozzá adva a kókusz olajat, a dióvajat és a reszelt gyömbért.

Folyamatos keverés mellett pár percig főzzük alacsony lángon, majd a tűzről levéve hozzá adjuk a tökmagot, a puffasztott quinoa-t és az aprított mandulát. Megkóstoljuk, és ízlés szerint egy csipetnyi tengeri sóval fűszerezhetjük.

Ezután a kész masszát egy sütőpapírral bélelt (15*20 cm-es) tepsibe tesszük és egyenletesen eloszlatjuk, majd félretesszük hűlni. Eközben a csokoládét vízgőz felett megolvasztjuk, majd a massza tetejére csorgatjuk és egyenletesen eloszlatjuk, végül pedig kókuszreszelékkel megszórjuk.

Mehet a hűtőbe vagy a mélyhűtőbe, majd ha teljesen megdermedt, daraboljuk, és kész is az egészséges finomság!

Glutén mentes csokis brownie Kép forrása: jessiskitchen.com

4/4 Glutén mentes csokis brownie

Hozzávalók: 14 oz étcsokoládé (kb. 300g), ½ bögre kókuszzsír, 2/3 kókusz cukor, 2 teáskanál vanília kivonat, 3 tojás, 1 tojássárgája, 1 teáskanál tengeri só, ½ bögre mandulaliszt, ½ bögre apróra vágott pekándió.

Mázhoz: ½ bögre kókuszkrém, 4 oz étcsokoládé.

Elkészítés: Szükségünk lesz egy 8*8-as sütőformára, amit sütőpapírral kibélelünk. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra. A csokoládét a kókuszsírral vízgőz felett megolvasztjuk, majd levesszük a gőz fölül. Hozzáadjuk a cukrot és a vanília kivonatot, majd addig keverjük, amíg kissé kihűl, ekkor a tojásokat is hozzákeverjük, majd a lisztet és a sót is.

Végül a pekándiót is beleforgatjuk. A kész masszát a tepsibe tesszük, és 35 percig sütjük. Ha elkészült, kivesszük, és hagyjuk hűlni. Eközben a mázhoz a csokoládét és a kókuszkrémet vízgőz felett megolvasztjuk, majd a süti tetejére folyatjuk, és hagyjuk hűlni.