3 mindenmentes édesség, amit bűntudat nélkül élvezhetsz

Írta: ,

A mindenmentes étkezés hallattán sokan azt hiszik, hogy teljes mértékben le kell mondaniuk minden élvezetről, amit az ételek képesek nyújtani. Pedig ez szerencsére nem így van, a mindenmentes étkezésnek összesen két hátulütője van, ha lehet őket annak nevezni, az első, hogy költségesebb, mint a normál étrend, a másik, hogy elkészítése több energiát vesz igénybe. Ez utóbbi azért áll fent, mert nagyon sok termék, amivel helyettesíthetjük az egészségtelenebb, vagy éppen allergén alapanyagokat, csak körülményesen szerezhető be, illetve a legtöbb étel elkészítése valamivel tovább tart, mint a hagyományosabb verzióké.

Azonban, ha ezeket vállaljuk, és adunk egy esélyt a mindenmentes étkezésnek, csakhamar rájövünk, hogy sokkal több haszna van, mint hátránya, és még a finom ízekről sem kell lemondani! Azért, hogy meghozzam a kedveteket egy kis kísérletezéshez, elhoztam nektek pár mindenmentes finomságot, ami ízletes, viszonylag könnyen elkészíthető, és biztosan jobb kedvre derít titeket majd ebben a borongós időben!

Villámgyors brownie Kép forrása: browneyedbaker.com

Egy isteni sütemény, ami villámgyorsan elkészíthető, mindössze három összetevőből áll, és még egészségtudatos is? Mutatom hogyan!

Hozzávalók: 3 érett banán, félsz csésze sós mandulavaj, 2 evőkanál nyers kakaópor.

Azért, hogy a tészta jobban összeálljon, azt javasolom, hogy a mandulavajat tegyük be kb. fél percre a mikróba, hogy jó krémes, eldolgozható állagú legyen.

Ezután a banánokat egy villa segítségével nyomkodjuk szét, keverjük hozzá a mandulavajat és a kakaót, majd tegyük egy sütőformába.

A 175°C-os sütőben nagyjából 20 perc alatt készre sütjük, aztán hagyjuk kihűlni, és már kész is!

Levendulás keksz Kép forrása: greensnchocolate.com

A levendula köztudottan nyugtatólag hat az emberre, így amellett, hogy isteni süteményt készíthetünk, az átható levendulaillatnak köszönhetően még el is lazulhatunk kicsit.

Hozzávalók: 100g zabliszt (vagy kölesliszt), 20g tápióka keményítő, 30g nyírfacukor, ½ kávéskanál szárított levendulavirág (gyógynövény boltban vagy gyógyszertárban kapható), 40g olvasztott kókuszzsír, 1 kávéskanál frissen reszelt citromhéj (a szárított is megteszi), csipet só, 1 evőkanál agavé szirup, 2 evőkanál víz.

A nyírfacukrot és a levendulát daráljuk össze (kávédarálóban a legjobb), majd a liszttel, keményítővel, citromhéjjal és sóval keverjük össze egy tálban.

Ezután öntsük hozzá az olvasztott kókuszzsírt, vizet és az agavé szirupot. Jól nyújtható, nem ragacsos tésztát kell, hogy kapjunk. Ha véletlenül túl lágy vagy túl omlós lesz, a liszttel és a vízzel korrigálhatjuk.

A kész tésztát nyújtsuk ki kb. 3 mm vastagra, és a kedvenc formánkkal szúrjuk ki. Sütőpapírral bélelt tepsibe, a 180°C-ra előmelegített sütőben, kb. 5-6 percig sütjük, amíg aranybarna nem lesz.