Tökmagos fűszeres tallérok pillanatok alatt

Írta: ,

Egészséges alternatívát keresel a sós nassolnivalóra? Nem szeretsz sokat szöszmötölni a konyhában? Akkor ezt a paleobarát ropogtatni valót imádni fogod! 

Az alábbi recept ugyanis garantáltan mindenmentes, teljesen egészséges, és nem igényel semmiféle konyhai előképzettséget az elkészítése. Vágjunk is bele!

Még a legszigorúbb diéta alatt is kell néha lazítani picit. Én alapvetően azt vallom, ha az étrend jól van összerakva, és naponta 5-6 étkezést beiktatunk, akkor a nassolás, rágcsálás nem igazán fér bele, sőt, nem is igényli az ember. Azonban egy pénteki esti borozás, vagy egy hétvégi moziest alkalmával néhány lopott falat igenis kell! 

Nos, ilyenkor jöhetnek jól az ilyen, és ehhez hasonló receptek.

Hozzávalók:

  • 4 dkg tökmag
  • 2 dkg szezámmag
  • 2 dkg lenmag
  • 2 dkg szeletelt mandula
  • szárított rozmaring
  • szárított bazsalikom
  • szárított kakukkfű
  • szárított oregánó
  • 1 tojás

A teendőd pedig a következő:

  1. Keverd össze a magokat a fűszerekkel
  2. Verd fel a tojást, mintha rántottához készítenéd
  3. Önts rá a magkeverékre és jól keverd össze
  4. Kanalazz 6-8 kisebb halmot egy sütőpapíros tepsire és formáld korong alakúra
  5. 175 fokos sütőben 10-12 perc alatt süsd meg

A végeredmény egy aranybarnás, ropogós, ízletes korong. Eheted magában, de rámorzsolhatod salátára, vagy esetleg egy krémleves tetejére is.

További jó tulajdonsága a receptnek, hogy tökéletesen alkalmas maradék magok eltüntetésére, amikor már pont olyan kevés van belőlük, hogy semmi másra nem tudnád használni.