Tökéletes reggeli edzés előtt – Banános-csokis protein golyók

Írta: ,

Az utóbbi időben nagyon nem esik jól reggelente a zabkása. Nyilván ez szorosan összefügghet azzal, hogy éveken át reggeliztem kását. :) Lényeg a lényeg, igyekszem minél többféle alternatívát felkutatni a kiváltására mostanában.

 

Mivel én reggelente járok edzeni, kifejezetten fontos, hogy megfelelő összetételű legyen a reggelim. Szükség van a fehérjére, hogy feltöltsem az izmaim de mindemellett kell a szénhidrát is, hogy bírjam az iramot edzésen. Ez természetesen akkor is fontos, ha az ember nem edzeni indul reggel, hanem munkába, suliba, vagy csak az ezer és egy dolgát intézni.

Hiszen ugye a jó reggeli alapvető ismérve, hogy lassan szívódik fel és nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet! Egy szó, mint száz, mostanában sok ilyen reggelivel kísérletezem és újabban előszeretettel fogyasztok vegán finomságokat. Leszögezem, hogy nem vagyok vegán, és feltehetően nem is leszek hosszú távon az, azonban szeretem beilleszteni az étrendembe a vegán, és főleg a nyers recepteket. Egész egyszerűen azért, mert egészséges, gyors és nem nehezedem el tőlük. Ami pedig különösen fontos nekem a reggeli edzések miatt.

Nos, a mai napon egy ilyen vegán energiabombát hoztam nektek, mégpedig banános-csokis protein golyók formájában.

Hozzávalók (3 adaghoz):

  • 1 érett, puha banán
  • 4 kanál apró szemű zabpehely
  • 4 kanál kókuszliszt
  • 2 adag vaníliás vagy natúr rizsfehérje (nem vegánoknak sima tejsavó fehérje is mehet)
  • 4 kanál görög joghurt
  • 2 nagy kanál mogyoróvaj (vagy aprítógéppel összetört natúr földimogyoró)
  • 2-3 kanál cukormentes növényi tej
  • hempergetéshez földimandula panír, vagy bármilyen apróra zúzott olajos mag

Elkészítés:

  1. Villával jó alaposan törd össze a banánt.
  2. Add hozzá egyesével a hozzávalókat.
  3. Dolgozz jól össze minden hozzávalót úgy, hogy jó ragacsos, formázható masszát kapj!
  4. Ha szükséges, adj hozzá még joghurtot vagy tejet.
  5. Mikor összeállt a masszád, vizes kézzel (!) formázz belőle kis golyókat és hempergesd meg a mandulában.
  6. Tedd legalább fél órára fagyasztóba és fogyasztásig végig legyen hűtőben.

Megjegyzés:

Feldobhatod étcsoki darabkákkal, apróra vágott aszalványokkal vagy vaníliás helyett csokis proteinnel, esetleg holland kakaóporral.