Tojással töltött avokádó – Húsmentes reggeli karácsony utánra

Írta: ,

Gyors, látványos, kiadós! Feldobhatod vele bármelyik reggeled, vagy a vendégváró asztalt. És egyébként is, szeretjük az avokádót!

Különösen szeretem ezeket a extrább reggeliket hétvégente, vagy ünnepekkor. Annak ellenére, hogy milyen gyorsan elkészíthetőek, igazán fel tudják dobni a reggelt, és az egész napot bearanyozzák. Nem beszélve arról, hogy a családom is mindig hálás érte, ha valami új és kicsit extra dolgot teszek eléjük. Az avókádó pedig egy tökéletes választás erre a célra!

Avokádót fogyasztani nem csak a már jól ismert avokádókrém formájában érdemes. Bár önmagában kicsit jellegtelen, de megfelelő fűszerezéssel és körítéssel nagyon finom fogás lehet. Ráadásul üde színfoltja a táplálkozásnak nem csupán ízvilágra, hanem a szó szoros értelmében is: vitamin- és ásványi anyag tartalmát tekintve a top alapanyagok közé tartozik. Ráadásul még diétázóknak szokták javasolni, hiszen segít csökkenteni az étvágyat, plusz magas rosttartalma jótékony hatással van az emésztésre.

Hozzávalók (1 főre):

  • 1 avokádó
  • 2 tojás
  • só, bors, majoránna 

Elkészítés:

  1. Vágd félbe az avokádót, szedd ki a magját, és picit kaparj ki a húsából, hogy elegendő helye legyen a tojásoknak.
  2. Vágj le az avokádó hátoldaláról egy kisebb darabot (inkább csak a héját, mint a húsát), hogy ezáltal stabilan tudd a tepsibe tenni (ergo meg kell skalpolni).
  3. Sózd, borsozd az avokádót.
  4. Üsd bele a tojásokat a megfűszerezett avokádó közepébe, majd hintsd meg majorannával.
  5. 200 fokos sütőben süsd addig, míg a tojás meg nem szilárdul (nagyjából 15 perc).