Így készíts ellenállhatatlan banánsushit!

Írta: ,

Vannak olyan napok, amikor egy kis extra kényeztetésre vágyunk. Csak valami gyorsan összedobható, egyszerű ízvilágra. Nem akarunk órákig pepecselni, nem akarunk nehéz süteménykölteményeket. Nálam ez mindig egyet jelent a vegán édességekkel. Kevés, nyers hozzávalóból igazán különleges dolgokat dobhatsz össze némi kreativitással.

Ehhez a recepthez sem kell kifosztanod a sarki fűszerest, akár 3 alapanyagból is készítheted. Ettől függetlenül mind megjelenésében, mind ízében különleges. Nem beszélve arról, hogy igen-igen kiadós, sőt, diétásnak kifejezetten nem nevezhető kis édességről van szó.

Az alapanyagok magas szénhidrát- és zsírtartalommal rendelkeznek. De ugye tudjuk, hogy a jó zsírok és jó szénhidrátok a barátaink? És ha már édességre vágyunk, akkor még mindig inkább a természetest válasszuk a bolti, ízfokozókat tartalmazó, feldolgozott élelmiszerek helyett, hiszen a szervezetünknek kétségkívül ezzel tesszük a legjobbat!

Amire ez esetben szükséged lesz, az egy banán, egy kisebb adag organikus mogyoróvaj (akár házi készítésű) és mindenféle mag, reszelék, bármi természetes apróság, amit csak szeretsz.

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb banán,
  • mogyoróvaj (vagy bármilyen olajos magból készített vaj),
  • mandulaforgács,
  • szezámmag,
  • kókuszreszelék,
  • bármilyen, apró szemű olajos mag (vagy ami eszedbe jut).

Elkészítés:

  1. Vágj nagyjából 1,5 cm vastag szeleteket a banánból, ügyelve arra, hogy lehetőleg ugyanakkorák legyenek (bár az ízélményen nyilván nem ront, ha nem sikerül, de esztétikailag így lesz rendben a tálcád).
     
  2. Minden szelet banánt kenj meg az oldalán mogyoróvajjal.
     
  3. Forgasd meg a kiválasztott magokban, reszelékben a banánszeleteket egyesével.
     
  4. Helyezd egymás mellé egy tálcára és fogyasszátok őket azonnal (ha sokáig hagyod őket állni, a banán be fog barnulni).