Házi kenyér lenmaglisztből, alacsony szénhidráttartalommal

Írta: ,

Sokaknak az életmódváltás legnehezebb része a kenyér elhagyása. Ami abból a szempontból érhető is, hogy alapvetően nagy kenyérevő nemzet vagyunk, és ha őszinték akarunk lenni, egy jó szendvicset nem akkora élvezet puffasztott rizsből készítve fogyasztani. De ki mondta, hogy mindezt fel kell adni teljesen?

Bár a pékségek és hipermarketek polcain ma már ott sorakoznak a „rozskenyerek” (értsd: rozslisztet nyomokban tartalmazó kenyerek), vagy a „fitt kenyér” meg “„wellness kenyér” névre hallgató méregdrága termékek, én mégsem ezekben látom a megoldást. (Arra most nem térnék ki, hogy pontosan mi is a gond ezekkel a termékekkel, mert az egy önálló posztot is megérne.)

Inkább a „készítsd el magadnak” unalomig ismételt alapelvemhez nyúlok. Meg is mondom miért. Mert kenyeret készíteni nem bonyolult, nem igényel nagy konyhai előképzettséget vagy a hiedelmekkel ellentétben drága kenyérsütő gépet. (Nekem egyáltalán nincs olyanom.) Viszont jól variálható, tetszőleges mennyiségben készíthető – elkerülve a felesleges pénzkidobást–, napokra előre be lehet tárazni belőle és tökéletesen biztos lehetsz a hozzávalók minőségét és mennyiségét illetően.

Jelen esetben egy lenmaglisztből (vagy őrölt lenmagból) készített kenyeret ajánlok figyelmetekbe. És hogy miért is szeretem a lenmaglisztet? Rengeteg jótékony hatása mellett jelen esetben a magas fehérje és rost tartalma, ellenben alacsony szénhidráttartalma miatt. Ez utóbbi sok diétázónak és cukorbetegeknek is sokat könnyíthet az életén.