Gyors, diétás, laktató – Clean brokkolikrémleves

Írta: ,

A brokkoli a diétás étrend egyik alapköve. Könnyen beszerezhető, nagyon laktató, alacsony kalóriatartalma mellett magas folsav-, C-vitamin és vastartalma van, ami elősegíti a zsírégetést. De ki mondta, hogy csak párolva ehetjük…

Hozzávalók:

  • egy fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 500 g brokkoli
  • 8 dl húsleves alaplé (vagy ennek megfelelő mennyiségű tartósító mentes ételízesítővel ízesített víz)
  • 100 ml kókuszkrém (cocomas)
  • só, bors
  • két kisebb szelet light mozarella, vagy néhány mozarella golyó
  • pirított magok (tökmag, szezámmag, napraforgómag, mandula, kinek mi van otthon)

Elkészítés:

  1. Kókuszzsíron dinszteld meg a hagymát és fokhagymát.
  2. Dobáld rá a rózsáira szedett brokkolit.
  3. Sózd és borsozd ízlés szerint.
  4. Öntsd fel a húsleves alaplével (vagy a vízzel), és fedő alatt főzd puhára a brokkolit.
  5. Ha megfőtt a brokkoli, botmixerrel pürésítsd, majd keverd hozzá a kókuszkrémet, és a reszelt vagy apróbb darabokra vágott sajtot.
  6. Forralj rajta még egyet, és le is kapcsolhatod.
  7. Tálaláskor szórd meg pirított magokkal.

Ízlés szerint egy kisebb édesburgonyát belefőzhetsz a brokkolival együtt, ha belefér az étrendbe. Kiadósabb lesz tőle a leves, de ne felejtsük el, hogy így jelentősen megnő a szénhidrát tartalma is!