Fügés chia puding, ha már unod a hagyományos zabkását

Írta: ,

Clean eating, fitness étrend, alacsony szénhidráttartalmú diéta… Mindegy, melyik irányból közelítesz, egy dolog szinte mindenhol visszatérő elem, mégpedig a reggeli zabkása. Kásával indítani a napot az egészséges életmóddal és tudatos táplálkozással ismerkedő kezdők első lépése szokott lenni. Ami szerintem igazán remek, ugyanis a variációk száma a végtelen, plusz mindennel együtt olyan 2-5 perc közötti elkészítési idővel kell számolni. És azért egy csokis-banános vagy egy fahéjas-mandulás kása reggelire nem hangzik olyan rosszul, igaz?

Hogy azoknak is adjak némi infót, akik még csak most ismerkednek ezzel a világgal, gyorsan nézzük át az alapokat.

Miért is jó a zabkása?

  • teljesen természetes alapanyagból készíthető, és fő összetevője a zab, ami kifejezetten olcsó
  • magas rosttartalma miatt segíti az emésztőrendszer tisztulását
  • hamar eltelít és sokáig teltségérzetet biztosít (lassú felszívódású szénhidrát lévén)
  • alacsony a glikémiás indexe, így cukorbetegek is fogyaszthatják
  • gyorsan elkészíthető

A chia mag egy Dél-Amerikában őshonos növény magja, mely nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 és omega-6 zsírsavakat, fehérjét és antioxidánsokat, mindemellett gluténmentes.  Nagy mennyiségben képes felszívni a vizet, ezáltal egyrészt eltelíti a gyomrot és hosszantartó teltségérzetet ad, másrészt pedig jellegzetes állagot kölcsönöz a ételeknek. Kvázi pudingosít.

És bár fent említettem, hogy a zabkása gyakorlatilag megunhatatlan a rengeteg variációnak hála, ez azért közel 2 év zabkásával indított nap után, be kell vallanom, enyhe túlzás.

Ezért is van az, hogy ez a bejegyzés nem a hagyományos zabkásáról, hanem a chia mag pudingról szól.

Igazi üde foltjává vált a reggeleimnek, mert a főzött zabkásával szemben ez a verzió jóval könnyebb, frissebb hatású, mivel a chia magnak hála lazább, plusz eleve hidegen fogyasztandó.

Ennyi lexikális felvezetés után nincs más hátra, mint az elkészítés, mely ígérem, nem lesz több idő, mint amit eddig a bejegyzés olvasásával töltöttél.
 

Hozzávalók:

  • 40 g apró szemű zab
  • 1 evőkanál chia mag
  • kb. 1 dl növényi tej (szerintem kókusztejjel a legfinomabb)
  • ízlés szerint cukorhelyettesítő
  • fahéj
  • valamilyen idénygyümölcs (nálam a bogyós gyümölcs és a füge a favorit)

Elkészítés:

  1. Minden száraz hozzávalót keverj össze egy kisebb, lezárható tálban
  2. Öntsd rá a növényi tejet – lepje el a száraz hozzávalókat, de ne legyen annál több
  3. Keverd össze villámgyorsan az egészet
  4. Dobj a tetejére egy kisebb marék gyümölcsöt
  5. Tedd hűtőbe másnap reggelig (de legalább 1-2 órára)

Jó tudni: változtathatod a mag és zab arányát, fűszerezheted és gyümölcsözheted kedvedre. Egy dologra figyelj, hogy a chia mag a zabnál is több nedvességet szív magába, így minél többet használsz belőle, annál több folyadékot tegyél hozzá.