Egy könnyű tavaszi vacsora – Céklás bulgur saláta pirított magvakkal

Írta: ,

Tavasz – nagy séták, kirándulások, teraszon ücsörgős esték, könnyű vacsorák. És persze akkor sem haragszunk meg, ha ezek a vacsik még gyorsak is. Hiszen kinek van kedve órák hosszat a konyhában raboskodni, amikor kint szikrázik a napsütés? Egy ilyen gyors és könnyű receptet mutatok most.

Tudjuk, hogy uzsonnára és vacsira már nem igazán illik szénhidrátot fogyasztani, szóval legtöbbünk a salátát, a sovány húst vagy a halat választja. Köztük én is. Ezerféle verzióban elkészíthetőek kedvenc salátáink és párolt zöldségeink, de bevallom, néha hajlamos vagyok én is ráállni egyféle salira, és napokig azt enni, mert nincs időm/erőm gondolkodni, hogyan dobhatnám fel. (Ilyenkor szoktam felcsapni saját korábbi bejegyzéseim és mindig meglepődök, mennyire kreatív is tudok lenni, ha van rá idő. :) )

Viszonylag egyszerű ez a recept, és természetesen variálhatod kedvedre, de kiindulásnak remélem jó lesz.

Hozzávalók:

  • Egy zacskó madársaláta
  • 1 zsenge bébicékla
  • 2-3 evőkanál főtt bulgur
  • Light mozzarella
  • Pirított magvak: napraforgó, tökmag, lenmag, fenyőmag
  • Goji bogyó

Az öntethez:

  • Balzsamecet
  • 1 evőkanál agave szirup (vagy valamilyen természetes édesítő)
  • Víz

Elkészítés:

  1. Mosd meg a salátát és dobd egy nagyobb tálba.
  2. Reszeld le a meghámozott bébicéklát és mehet ez is a salira.
  3. Az idő közben megfőzött bulgurt és a felkockázott light mozzarellát is add a zöldségekhez.
  4. Piríts meg egy marék magot száraz serpenyőben minden zsiradék nélkül (ízlés szerint kombinálhatod a kedvenc magvaid), majd tedd félre kihűlni.
  5. Végül keverj el fél dl vizet sóval, édesítővel és balzsamecettel ízlés szerint (én inkább édesen szeretem, mert az jobban illik a céklához, de ízlések és pofonok).
  6. Öntsd nyakon a salit az öntettel, majd jöhetnek rá a pirított magvak, végül pedig néhány szem goji bogyó.

Egyszerű, gyors, mutatós és mégis kiadós. Eheted magában vagy grillezett hús, hal mellé is.