Egy igazán könnyű édesség – Fit rizsfelfújt diétázóknak

Írta: ,

Szerintem mindannyian emlékeztek a jó öreg rizskochra. Azt gondolom, nem véletlenül kedvelték már anyáink is ezt a receptet.

Akár maradék rizsből is készíthető, gyors és egyszerű finomság. Nem igényel sok hozzávalót, vagy órákat a konyhában. Eddig tart az a rész, ami miatt bizonyára minden konyhatündér imádja a rizsfelfújtat.

Na de itt nincs vége!

Ez az édesség ugyanis edzés utáni szénhidrát visszatöltésre is tökéletesen alkalmas, magas a fehérjetartalma és akár kis adagban is készíthető.

Fitness rajongók és diétázók előnyben! ;) Ez nekünk való recept. 


Hozzávalók:

  • 1 bögre (250 ml) basmati rizs
  • 2 bögre hozzáadott cukormentes növényi tej (kókusz és mandula a legfinomabb)
  • 1 vanília kikapart magja
  • 100 g eritrit
  • 6 tojás (diétában 3 tojás egészben és 4 fehérje)
  • 1 marék mazsola
  • fél citrom kifacsart leve és a héja lereszelve

Elkészítés:

  1. Tedd fel főni a rizst a növényi tejjel, vaníliával és az édesítővel.
  2. Forrald fel a tejet a rizzsel és végig figyelj oda, kevergesd, mert könnyen leég.
  3. Lassú tűzön hagyd főni, míg a rizs meg nem puhul, és közben is keverd át néhányszor.
  4. Ezután tedd félre kihűlni.
  5. Gyújtsd be a sütőt és hagyd melegedni 160 fokon.
  6. Verd kemény habbá a tojások fehérjét és ezt is tedd félre.
  7. A tojássárgáját egyesével add hozzá a szobahőmérsékletre hűlt rizshez és jól dolgozd össze.
  8. Adj hozzá egy marék mazsolát vagy ízlés szerint aszalt gyümölcsöt.
  9. Végül keverd hozzá a kemény tojáshabot úgy, hogy a hab ne törjön össze.
  10. Szilikon sütőformába süsd nagyjából 20-25 percig.

Megjegyzés:

Tálalhatod hidegen és melegen is. Nagyon finom házi készítésű mindenmentes lekvárral, vagy házi készítésű csokiöntettel, esetleg gyümölcsökkel megszórva.