Avokádós-mandulás pirított csirkemell rizstészta ágyon

Írta: ,

Csirkemell-rizs, csirkemell-rizs, és még egy kis csirkemell rizzsel. Ha te is így képzeled a diétás, edzés mellé előírt menüt, akkor most nagyon meg foglak lepni. Persze, valóban ezzel a klasszikus kombóval a legegyszerűbb számon tartani az előírt étrendet, azonban bármennyire is szeretem a rizst, azért ez önmagában nem okoz kifejezett kulináris élvezetet.

Vannak olyan nézetek, melyek szerint az evés csupán funkcionális dolog, és az íz vagy a kinézet nem, csak a tápérték számít. Be kell vallanom, ideig-óráig én is tudok így működni. Képes vagyok napokon át nyers uborkát enni pirított csirkemellel, vagy párolt brokkolit főtt tojással. Na, de azért mindennek van határa. :)

És ez a recept is ékes bizonyíték arra, hogy gyakorlatilag ugyanolyan tápértékű ételt elő lehet állítani plusz 10 perc munkával és némi kreativitással. Te is jobban fogod érezni magad, a diétádat is be tudod tartani, és a lelkednek is kellemesebb, a vizuális élményről meg ne is beszéljünk.

Ételünkben a szénhidrátot a rizstészta fogja képviselni, mely remek alternatíva a mi tojásos-lisztes tésztánkhoz képest. A rizstészta ugyanis rizslisztből készül víz hozzáadásával, tojás nélkül. Így nem csupán alacsonyabb a kalóriatartalma, de liszt- és tojásérzékenyek is fogyaszthatják. Az pedig gondolom nem vitatott, hogy a rizst gyakorlatilag egy az egyben kiválthatod vele.

Az avokádó egy sokak által elfogadott „must eat” típusú étel, mivel nagy mennyiségű egészséges növényi zsírt tartalmaz, ezzel csökkenti az étvágyad a nap további részére, és kicsi a valószínűsége, hogy olajos ételek utáni sóvárgás fog rád törni. Továbbá segíti a tápanyagok felszívódását és az emésztést is serkenti. A jó szénhidrát és a jó zsír mellett nincs más hátra, mint a fehérje, melyet csirkemell formájában bőségesen tartalmaz az ételünk.

Szóval mi bajunk lehet? Ideje kipróbálni!

Hozzávalók (2 főre):

Húshoz:

  • 25 dkg csirkemell filé,
  • Kókuszzsír,
  • Oregánó,
  • Majoranna,
  • Bazsalikom,
  • Só,
  • Chili.

Avokádókrémhez:

  • 1 db közepes, érett avokádó,
  • Két evőkanál görög joghurt,
  • Kisebb gerezd fokhagyma,
  • Só,
  • Frissen őrölt bors,
  • Fél lime leve.

És a többi hozzávaló:

  • Két adag rizstészta (ízlés kérdése a mennyiség),
  • Fejenként 3-4 szem datolyaparadicsom,
  • Pirított mandulaforgács.

Elkészítés:

  1. Kevés kókuszolajon kezd el megpirítani a kockára vágott húst.
  2. Kifehéredéskor fűszerezd ízlés szerint (a chilivel óvatosan bánj, nem kell, hogy túl csípős legyen, de jó, ha picit pikáns).
  3. Addig süsd, míg a hús egy vékony, ropogós kérget nem kap.
  4. Közben a fél avokádót törd össze egy villával és jól keverd össze a görög joghurttal.
  5. Add hozzá a lime levét, a fűszereket és dolgozd jól el.
  6. Fokhagymát a végén tedd bele, szépen lassan adagolva, hogy éppen csak pikáns legyen, és ne nyomja el az avokádó ízét, csak feldobja azt.
  7. Tegyél fel egy lábasba vizet egy csepp sóval forrni, és ha megvan, dobd bele a rizstésztát.
  8. A rizstésztát nem kell főznöd külön, elég, ha hagyod állni a forró vízben fedő alatt letakarva.
  9. Ha a tészta megpuhult, jöhet a tálalás.
  10. Egy adag rizstésztára tegyél egy nagy kanállal az avokádó krémből, arra jöhet a hús, végül félbevágott paradicsommal és mandulaforgáccsal szórd meg és azonnal fogyasztható.

Ugye, milyen gyors és finom? :)