A paleo kenyerek királynője

Írta: ,

Több kenyérrecept kipróbálása után, azt hiszem, megtaláltam az igazit! Magas rost-, vitamin- és ásványi anyag tartalma mellett isteni az íze is, és még csak nem is bonyolult elkészíteni. (Bár őszintén, ha az is lenne, az íze kárpótolna mindenért.)

Hozzávalók:

  • 1 csésze (250 ml) napraforgómag (135 g)
  • fél csésze lenmag (90 g)
  • fél csésze törökmogyoró vagy mandula (65 g)
  • másfél csésze zabpehely (145 g)
  • 2 ek chia azték zsálya mag (elhagyható)
  • 4 ek útifű maghéj
  • 1 tk só
  • 1 ek juharszirup/méz/agave szirup, vagy ennek megfelelő stevia
  • 3 ek olvasztott kókuszzsír
  • másfél csésze víz (375 ml)

Elkészítés:

  1. A száraz hozzávalókat keverd össze egy nagyobb tálban, hogy a magok jól elvegyüljenek egymással.
  2. Olvassz fel egy kevés kókuszzsírt.
  3. Mérd ki a vizet és az édesítőt, majd ehhez add hozzá a zsírt.
  4. Ha ezt is jól összekeverted, öntsd a magokra.
  5. Dolgozd össze jó alaposan a tésztát.
  6. Öntsd egy szilikonos, vagy bármilyen tapadásmentes, hosszúkás sütőformába a masszát.
  7. Hagyd legalább 2 órán át pihenni, hogy összeérjenek a dolgok.
  8. A pihenőidő letelte után 180 fokra előmelegített sütőben süsd 20-25 percig a formában, majd abból kiborítva addig, amíg meg nem pirul a külseje (nálam ez újabb 20-25 perc volt).

 

Végül én egy tiszta konyharuhára borítottam, és abba csomagolva vártam a kihűlés végeláthatatlan folyamatát…(ezt mindenképp érdemes kivárni, mert az állaga ekkor veszi fel a végleges állapotot.)

Lezárt dobozban napokig eláll, de akár szeletenként le is fagyaszthatod, és így mindig csak annyit veszel majd elő, amennyire épp szükséged van.

Pirítva, magában, tojással, avokádóval, házi lekvárral… mindenhogy mennyei. Tudom, túlzásnak hangzik, és nem is szoktam ezekkel a szavakkal illetni az ételeket, de ez a kenyér tényleg megérdemli.

Nálam jelenleg a reggelik reggelije: frissen tört borssal és sóval ízesített avokádóval, valamint tükörtojással szoktam enni.