Életmód / Egészség

5 szokás, ami 10 esztendővel hosszabbítja meg az életed. Kezdd el még ma!

Nagyon nem mindegy, mit eszel

Nem tűnik hatalmas találmánynak, de a Harvard kutatói szerint tényleg minden a táplálkozásnál kezdődik, és csodaszerek ide vagy oda, a kiegyensúlyozott, rostokban és vitaminokban gazdag, cukorban szegény étrend a hosszú élet kulcsa lehet.

Segíthet megakadályozni a szív- és koszorúérbetegségeket, de még bizonyos rákfajták kialakulásának esélyét is csökkenti, így tényleg érdemes megnézni, hogy mi kerül a tányérodra.

A rostbevitel mellett érdemes arra is figyelni, hogy idény zöldségeket és gyümölcsöket egyél, ezekben van a legtöbb vitamin.

Sportolj, mert egy tested van!

Míg az élsport nem feltétlenül kedvez hosszú távon az egészségnek, a rendszeres testmozgás mindenképpen a hosszú élet egyik titka, és akkor sem kell lemondani róla, ha a mozgás már nehézséget jelent, vagy valaki ízületi panaszoktól szenved.

Heti három alkalommal akkor is érdemes valamilyen aktív tevékenységet végezni, ami – ha valaki nincs jó formában – lehet az ízületeket kímélő úszás vagy jóga, illetve akár egy könnyű séta is.

A lényeg, hogy ismerd a saját határaidat, ne siettesd a fejlődést, de ne is ülj otthon azt várva, hogy egyszer csak jobban fogod érezni magadat.

Tartsd meg a normál testsúlyod!

Az első és a második szabály betartásával akár automatikusan is együtt járhatna az ideális testsúly, de sajnos ez nem feltétlenül van így.

Bizonyos anyagcsere-betegségek vagy pajzsmirigy problémák egyaránt okozhatnak elhízást vagy alultápláltságot is rendszeres testmozgás és kiegyensúlyozott étkezés mellett is.

Ezeknek nem csak az alapbetegség kezelése miatt érdemes utánajárni, hanem azért is, mert a súlyod alapvetően meghatározhatja, hogy milyen ütemben „használódik el” a tested és hogy mennyire viselnek meg akár egyszerűbb betegségek, fertőzések.

Még 3 fontos dolog a következő oldalon! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást