Életmód / Táplálkozás

5+1 figyelmeztető jelzés, amivel a tested üzeni, hogy túl sok szénhidrátot eszel

Jönnek a plusz kilók

Az elsőszámú jele a túl sok szénhidrátnak az, hogy a mérleg egyre magasabb számot mutat, annak ellenére, hogy nem változott semmi az életedben.

Ha ugyanannyit mozogsz, biciklizel, és mégis hízol, az azt jelenti, hogy az étkezésedben keresendő a probléma.

Többnyire a tészták, kenyerek jelentik a nagy problémát, de ha ehhez hozzáadott cukor is társul (márpedig joghurtok, csokik, édességek és péksütik esetében ez elég valószínű), úgy könnyebben elkezdesz hízni is.

Különösen akkor, ha nem a nap első felében eszed ezeket, hanem délután vagy este, amikor lassul az emésztésed, és ledolgozni sem tudod a plusz kalóriákat.

Nagyfokú kimerültség

Sokszor halljuk a „kajakóma” kifejezést, és ebéd vagy vacsora után nagyon át is tudjuk érezni.

De ne gondold, hogy normális reakció a testedtől az, hogy egy étkezést követően rád tör a fáradtság, és alig bírsz koncentrálni a munkádra!

Egészen más hatást éreznél ugyanis akkor, ha nem szénhidrátot ennél, hanem fehérjében és rostokban gazdag ételeket.

Hiszen amikor a tested a szénhidrátot megemészti, glükóz kerül a véráramodba, elég nagy mértékben, ami egy kis ideig hatalmas energiahullámot biztosít neked, majd rögtön utána zuhanni kezd, ezért rendkívül álmossá tesz.

Olvastad már?  Meglepően ártalmas ételek, amiket egészségesnek hittél

Ha étkezések után mindig aludni támadna kedved, túlzásba estél a szénhidráttal!

Folyton kívánod a cukrot

Ha kevesebb szénhidrátot eszel, nem kívánod annyira a cukros finomságokat sem.

Ha viszont épp fordítottan áll a helyzet, és gyakran eszed őket, úgy legszívesebben állandóan cukrot és csokit ennél, vagy édes üdítőket innál.

Azért, mert ilyenkor a tested a cukor hatására dopamint termel, ami afféle boldogsághormon is egyben, így könnyedén kialakulhat részedről egy ártalmatlannak tűnő – ám annál komolyabb hatású – függőség.

Érdemes kipróbálni, hogy fokozatosan szoktatod át magad a szénhidrátról és cukorról az egészséges ételekre, mert alig pár hét után már egyáltalán nem fogod kívánni azt, ami most még napi szinten az étrended része!

Még három figyelmeztető jel a következő oldalon. Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2