13 kilót fogyok Toman diétával! – II. rész. „Lejöttem” a cukorról

13 kilót fogyok Toman diétával! – II. rész. „Lejöttem” a cukorról

Címlap / Életmód / Egészség / 13 kilót fogyok Toman diétával! – II. rész. „Lejöttem” a cukorról

Meglepő módon azonban nem esett nehezemre a szakaszos diétámat tartani, sőt! Az elmúlt hetekben a családom mellett éppen a diétám volt a másik megnyugtató fix pont az életemben: tudtam mikor, mit kell ennem, a hűtőm csak megengedett élelmiszerekkel volt tele, így nem kellett azon agyalnom, mit egyek. Például egy friss nyári kevert saláta sós túróval és egy forró fűszeres Toman krémleves remek megoldásnak bizonyult, amikor tényleg semmi időm nem volt az ebédemre. Egyszóval a Toman étrend kiszámíthatóvá tette a mindennapjaimat.

Kicsit büszke is vagyok magamra, hogy hozzám nem jellemző módon, NEM-et tudok mondani a gyors, kényeztető falatokra és ki tudok tartani az új életstílusom mellett. Számtalanszor pizzáztak, hambiztak és tortilláztak mellettem családtagok és barátok, de valahogy mindig találtam, egészséges alternatívát is. És az igazság az, hogy senkit nem érdekelt, mit és miért eszek. Mindig úgy gondoltam, hogy nem akarok különc lenni és azt eszem, amit a többiek, de rájöttem, hogy ez csak kényelmes kifogás.

Senki nem foglalkozik azzal, mit eszel, csak te állítasz nem létező elvárásokat saját magaddal szemben!

Nem mondom, hogy soha nem „vétkeztem”. Voltam lagziban például, ahol kellően ellazultam és éhes voltam…hát igen. De két nap alatt visszaállt a súlyom és tovább tudtam folytatni, mintha mi sem történt volna! Aztán ettem főtt kukoricát is és a pulykasonkát is mustárba mártottam. – Nem lehet száz százalékosnak lenni, de úgy érzem nem is kell. Nem lehet túlságosan rágörcsölni a diétára, mert épp a kiegyensúlyozott életvitel lenne a hosszútávú cél.

Különösen jó hír viszont, hogy nagyon megváltozott az ízérzékelésem. Sokkal jobban élvezem minden ételnek az ízét, mióta nem éri cukor a nyelvemet. A minap a kislányom sütijét „kellett” megkóstolnom (ne ítélkezz, mert amikor egy 6 éves nyomja a falatot a szádba nem mondhatsz nemet!) és egyszerűen émelyegtem a cukor erősen andalító ízétől.

Azt hiszem erre mondják, hogy „lejöttem” a cukorról. 

A kávét teljesen megszoktam méz nélkül (addig 10 évig ittam mézzel). A legújabb kedvencem a növényi tejes cappuccino: habosított barista mandulatej + espresso, fahéjjal meghintve. Igazi kávéházas élményt okoz! A Toman Caffe Latteját is imádom, amit inkább jegeskávénak kortyolgattam nyáron, jégkockával, ahogy kell.

De nézzük tényszerűen, mennyit fogytam és milyen étrendet javasol a Toman diéta második szakasza, amiben most én is vagyok!

Ebben a szakaszban a heti -1 kiló számít átlagos fogyásnak, amit majdnem sikerült is abszolválni.

A második szakaszt 4 hete kezdtem, és sikerült további 3 kilót ledobnom vele, így összesen -7 kilónál tartok – eddig. A legutóbbi hetem kissé stagnálósra sikerült, de ez csak még jobban fellelkesített, hogy ne adjam fel és folytassam! Ahhoz képest, amilyen hónap van mögöttem, ezt mindenképp jó eredménynek könyvelem be.

A második szakasz kicsit megengedőbb, több élelmiszer bevonásával jár, így kitágítja a gasztrolehetőségek horizontját.

Italok közül újdonság, a heti 1-2 alkalommal fogyasztható száraz fehér és rosé bor, vagy épp a pezsgő! A light üdítők is megengedettek, de ezeket személy szerint én nem különösebben szeretem. Aminek rendkívüli módon örültem, az a növényi magtejek fogyasztása: a mandula- és kesudióital ideális a kávéimhoz!

Az első szakaszhoz képest, most számtalan új zöldséggel gazdagítottam a tányéromat: szinte napi szinten eszek paradicsomot, paprikát, lilakáposztát, olívabogyót, de sűrűn grillezek gombaféléket is! A mértékre persze mindig vigyázni kell. A gyümölcsök is édes felüdülés voltak az első két hét után: ehetek almát, körtét, narancsféléket, bogyós gyümölcsöket, sőt, citromot is, ami a limonádéim számára remek hír!

A kedvenc második szakaszos fehérjéim, amik minden zöldséges köretet feldobnak: lazac, tonhal, főttojás, zsírszegény natúr joghurt és kefír, light túró. Az első szakaszban már megengedett szárnyashúsokkal és a nyúlhússal változatos grillételeket és ragukat ütöttünk össze a családdal.

Lecsó Toman kenyérrel
Kapros káposztaleves pulykamell csíkokkal

Ami segített kitartónak maradni és jóllakni:

  • Gyakran betévedek az Együtt könnyebb Toman-nal Facebook csoportjába. Remek receptötletek és hihetetlen sikertörténetek várnak itt, ha kicsit úgy érzed, alábbhagyott a lendületed és nem tudod, aznap mivel lakj jól.
  • A Toman nasik fantasztikusak! Van mindenféle ízű nápolyi, keksz, csoki és műzliszelet, amin nemhogy nem érzed, hogy „diétás”, de finomabb is mint a legtöbb hagyományos kalóriabomba a boltok polcain.
  • A Toman palacsinta. Na erről ódákat lehetne zengeni. Konkrétan bekavarod a tasak tartalmát egy kis vízzel, kicsorgatod a forró serpenyőbe, megsütöd és már eheted is! Bogyós gyümölcsökkel szoktam enni, vagy xilites kakaóporral. Jó ötlet az is, ha lesütöd kis sonkával és cottage cheese-el, megspékeled egy kis zöldséggel, feltekered és kész is a tortilla tekercsed!
  • Szabina receptes könyvében is rengeteg második szakaszban is használható receptet találsz. Be is szereztem egyet, mert tudom, hogy néhány naponta „mit főzzek”-válságba kerülök és ilyenkor jól jön, ha nem én kezdek kísérletezni.

Bízom benne, hogy a szeptemberi monoton mindennapokkal egyidejűleg a kilóim száma is kiszámítható csökkenést fog mutatni és végre a finishbe érek. Izgatottan nézek a következő hetek elé, türelmetlen kíváncsisággal várom, hogy végre stabil 38-as méret legyek és felcsússzon rám a szalagavatós ruhám (nem mintha felvenném, csak az a fíling…).

Önbizalommal teli, finom napokat kívánok addig is neked! Ha te is belevágnál, ne gondold túl, csak csináld!

Ha lemaradtál a szakaszos diétám első részéről, itt elolvashatod!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást