Életmód / Egészség / Lélek

Vasárnapi lehangoltság? Eképpen kerüld el!

Egész héten várjuk a hétvégét, amikor végre szabadok vagyunk, azt csinálunk, amit akarunk, addig alszunk, amíg jólesik és kipihenjük a stresszt és az egész hét fáradalmait. Péntek délután már vinne minket a lábunk, hogy belevessük magunkat ebbe a jó érzésbe, azonban sokszor vasárnap délelőtt már el is engedjük a hétvégét. Még előttünk lehetne az egész nap és élvezhetnénk, de helyette inkább ránk tör egy megmagyarázhatatlan rossz hangulat. Ha neked is ismerős az érzés, akkor mutatjuk, hogyan kerüld el a vasárnapi lehangoltságot.

Ne told túl a péntek estét

Nem arról van szó, hogy nem kellene buliznod, hiszen igen is szükséged van arra, hogy kiengedd a gőzt, hanem arról, hogy ne ess át a ló túlsó oldalára.

Nagy a különbség egy pár pohár bor és egy jó, táncolós este és egy részeg tivornya között.

Szabadulj meg ettől a kicsapongástól, ha még jelen van az életedben, hidd el, semmi mást nem érsz el vele, csak elképesztő kimerültséget, testi fáradtságot és a másnapi megbánást.

Inkább szórakozz visszafogottan és élvezd az életet józanon is.

Feküdj le korán

Miért, hiszen hétvége van és végre addig vagy fent, ameddig akarsz?

Igen ám, de ez biztosan a következő hét reggelein fogja megbosszulni önmagát.

Inkább ébredj korán és élvezd, hogy van több órányi délelőttöd, ahelyett, hogy fent maradnál hajnali háromig csak azért, hogy megnézz egy filmet.

Persze, ha elmész valahova és jól érzed magad az szuper, de akkor sem feltétlenül szükséges reggelig maradnod és másnap délután kettőkor kikelned az ágyból ezzel teljesen felborítva a megszokott bioritmusodat.

Vasárnapra is szervezz programot

Mivel másnap újra hétfő, hajlamos vagy vasárnapra már kevesebb aktív és izgalmas programot szervezni, hiszen ha minden szórakozást a péntek estébe és a szombatba sűrítesz, akkor lesz bőven időd kipihenni magad a hét utolsó napján.

Ez azonban rossz taktika, hiszen így a vasárnapot a négy fal közé zárva töltöd, ne adj isten erre a napra időzíted a teljes takarítást, így pedig a nap nem egy vidám szabadnap lesz, sokkal inkább visszaszámolás a következő hét előtt.

Sportolj!

Végre nem kell hatkor kelned ahhoz, hogy le tudj menni kocogni, hanem a nap bármely órájában megteheted, mert van időd.

Az is jó, ha otthon jógázol egyet, ami teljesen kikapcsol, de a legjobb, ha szabadtéri sportot választasz.

Így nemcsak a kötelező edzést tudod le, de endorfint is termelsz, jó levegőn vagy és mindjárt kevésbé lesz ijesztő és lehangoló szembenézni az új héttel.

Tervezd meg előre a hetet

Lehet, hogy azért tört rád ez a lehangoltság, mert egy hatalmas káosz előtt állsz a munkahelyeden, rohannod kell megbeszélésről megbeszélésre, aztán fogorvoshoz, ügyeket intézni és így tovább.

Ha így van, akkor sokat segítene neked egy alaposan átgondolt terv, hogy mindenre jusson időd és ne fulladjon kapkodásba az egész hét.

Ülj le, gondold át, hogy mit hogyan fogsz megoldani és máris céltudatosan és nem kétségbeesve kell várnod a hétfőt.

Sőt ha már tervezésnél tartunk, az étkezéseid átgondolása is nagy segítség, hiszen ettől is nyugodtabb és fókuszáltabb leszel, ha tudod, hogy azzal már nem kell foglalkoznod.

Időzítsd be hétvégére a bevásárlást, szombaton piacozz vagy vasárnap délelőtt szerzed be a hozzávalókat és tölts el pár órát főzőcskézéssel és zenehallgatással, miközben hangolódsz a következő hétre.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást