Életmód / Egészség

Nem tudsz aludni? 5+1 növény, ami segít legyőzni az inszomniát

Aki stresszesebb, vagy nehezen éli meg a rázós helyzeteket, az éjszaka is nyugtalanul alszik. A nyári meleg napokon pedig szinte mindenki szembesül vele, hogy milyen értékes is tud lenni egy-egy pihentető éjszaka. Most mutatunk pár gyógynövényt, amelyek használatával természetes módon győzheted le az inszomniát.

Komló

Nem csak a sörkészítéshez használható, hanem szuper természetes nyugtató is a komló.

Enyhe nyugtató és altató hatása miatt homeopátiás szerként is használják.

Emellett csökkenti az emésztési panaszokat és kesernyés ízvilága miatt nagyon jó étvágyjavító is.

Egyik flavonoidját a bélflóra ösztrogén hatású anyaggá alakítja, így a menstruációs ciklusra is pozitív hatással van.

 

Kamilla

Amikor kicsi voltál, biztos téged is kamillateával itatott a nagyid, ha fájt a hasad, sőt, mivel külsőleg is nagyon jó gyulladáscsökkentő, ezért kamillás borogatást is valószínűleg gyakran kaptál kiskorodban.

Ám azt kevesen tudják, hogy a kamilla teaként fogyasztva nyugtató hatású is.

Ha stresszesebb napjaid vannak, akkor érdemes lefekvés előtt elfogyasztani egy bögrével a pihentetőbb alvás érdekében.

 

Macskagyökér

A macskagyökeret vagy más néven valeriánát már az ókori görögök is alkalmazták mint nyugtató, fájdalomcsillapító és emésztésjavító készítményt.

Vicces nevét annak köszönheti, hogy a fura illatú gyökérzetéért megőrülnek a macskák.

Főként enyhe és közepes alvászavarokra alkalmazhatod.

Kapszula formában is hozzájuthatsz, ám a legjobb hatást tea formájában váltja ki.

Túlzott fogyasztását kerüld, mert hatással van a központi idegrendszerre, ezért érdemes olykor pár hét szünetet tartani.

 

Citromfű

Belsőleg nyugtalanágra és emésztési panaszokra használják, míg külsőleg antivirális hatása miatt kiválóan alkalmas például az ajakherpesz kezelésére.

Nagyon jól alkalmazható depresszív tünetek kezelésére, szabályozza a pajzsmirigy működését, ezért a túlműködés okozta idegességet is lehet vele csökkenteni.

Menstruációs panasz kezelésére is tudod használni, mivel oldja a feszültséget és puffadásgátló, emésztésjavító hatása is van.

 

Jázmin

Nem csak a kertedben mutat jól a jázmin, de ez a fantasztikus illatú növény az alvásban is segíthet neked.

A jázmint fogyaszthatod teaként, de illatanyagként is használhatod – kedélyjavító és nyugtató hatását bármely formában kifejti, csak rajtad múlik, hogy neked melyik válik be jobban.

Tegyél a hálószobádba egy cserepes jázmint, hiszen ezzel nem csak jó hangulatot varázsolhatsz a helyiségbe, de még az álmaid is szebbek lesznek tőle.

Az is jó megoldás, ha elalvás előtt bepermetezed a párnádat egy kis jázminnal. Ehhez szükséged lesz egy szórófejes permetezőre és egy kis vízre, amibe 6-8 csepp jázmin illóolaj kerüljön.

 

Golgotavirág

A golgotavirág nem csak remek stresszoldó, de a szívinkfartus kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Remek antidepresszáns, kedélyjavító és stresszoldó is egyben, de nem okoz függőséget, így akár gyerkőcnek is adható.

Főleg hiperaktivitásra, figyelemzavaros gyermekek nyugtatására használják.

Nagyon jó immunerősítő, külsőleg gyulladásokra és különféle bőrproblémákra, égési sérülésekre is használható.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW