Életmód / Egészség

Meglepődnél, mennyire jó az egyszerű séta a zsírégetésre

Amikor az ember elkezd egészségesen élni, csak úgy ömlenek rá a jó tanácsok a netről, a barátoktól, a jóakaró ismerősöktől: ennyit és ennyit kell konditerembe járni, így és így menj futni, ezt és ezt edd, hogy hamar lefogyj. Kevesen tudják, hogy az egyszerű séta is elég lehet ahhoz, hogy meginduljon a zsírégetés, és elkezdődjön a fogyás. Íme, néhány érv amellett, miért iktasd be a hosszabb sétákat is az edzéstervedbe!

Kalóriaégető

A futás és a magas intenzitású edzések jók arra, hogy viszonylag rövid idő alatt sok kalóriától szabaduljon meg az ember, a súlyzós edzések pedig arra, hogy nőjön az az izomtömeg, ami aztán előbb-utóbb több kalóriát éget majd el, és formássá, nem csak vékonnyá teszi a testedet.

Az olyan alacsony intenzitású, de hosszú távon végzendő mozgásformák, mint amilyen például a séta is, abban segítenek, hogy a napi elégetett összkalóriád legyen több, és a szervezeted hozzászokjon ahhoz, hogy aktív vagy.

Nem sokkolod a szervezeted

Biztosan te is hallottad már azt, hogy ha valaki túl nagy lendülettel fog bele a mozgásba, a szervezet sokkba kerülhet, és azt hiheti, hogy vissza kell tartania a kalóriákat, mert megerőltető időszak következhet.

Ha elkezdesz sétálni, vagy az aktív életedet sok sétával egészíted ki, lényegeseb kisebb sokkhatással égethetsz el több kalóriát, mintha minden nap a futópadon kínoznád magad.

Ahhoz viszont, hogy a séta hasson is valamit, érdemes betartani néhány egyszerű szabályt.

Legalább 15 ezer lépésre készülj!

Az egészséges életmódhoz 10 ezer lenne az alap, de ha fogyni is akarsz, akkor ennél többet sétálj!

Szállj le egy kicsit előbb a villamosról, vagy este nagyobb körre vidd el a kutyát sétálni, és mérd le a telefonoddal, hogy mennyinél tartasz.

A 15 ezer már egész jó ahhoz, hogy megnöveld az aktivitásodat.

 

Nem kell egyben lezavarni!

A legjobb az, ha napi háromszor legalább húsz percig sétálsz – ez lehet akár munkába/iskolába menet, onnan jövet, valamint a közben legyűrt adag is, ha nincs időd külön sétálgatni esténként.

A lényeg az, hogy a húsz perc ne céltalan ténfergés, hanem tempós séta legyen, amikor tényleg meg is teszel némi távot, nem pedig csak sétálgatsz ráérősen.

Ne csak sík terepen sétálj!

A leghatásosabb az, ha néha lépcsőzöl is, sőt, ha olykor-olykor hegymenetben is sétálsz egy kicsit.

Ha a környékeden nincs dimbes-dombos terület, akkor a lépcsőházban vagy nyilvános lépcsőkön hozd be a lemaradást.

Így jól felpörgetheted a zsírégetésed, és sokkal hatékonyabb is lesz tőle a mozgás.