Életmód / Táplálkozás

Ezek a meglepő dolgok történnek a testeddel, ha egyáltalán nem eszel húst

Egy ideje azon gondolkodsz, hogy kipróbálod, milyen lenne az életed, ha nem ennél több húst? Mindenki más okból kifolyólag hozza meg ezt a döntést, ami aztán az egész életüket jelentősen megváltoztatja. Most eláruljuk, milyen meglepő dolgokat tapasztalnál a testeddel kapcsolatban, ha abbahagyod a húsok fogyasztását.

Lefogysz pár kilót

Nem véletlen, hogy a különféle diétákban fontos szerepet játszanak a zöldségek, és nem javasolják, hogy disznó- vagy marhahúst egyél.

Ezért amikor ezeket maximális kizárod az étrendedből, készülj fel, hogy akarva-akaratlanul is fogyni fogsz néhány kilót.

A statisztikák alapján átlagosan 4-5 kilót fogynak az emberek azután, hogy egyáltalán nem fogyasztanak húsokat.

 

Hiány léphet fel a szervezetedben

Ha nem eszel húst, könnyen előfordulhat, hogy a szervezetedből elkezd eltűnni a vas, a D-, és a B12-vitamin, valamint a jód, ezek ugyanis nagyobb mértékben találhatók meg a húsokban, mint a zöldségekben.

Természetesen ettől függetlenül többek között a diófélékben, babban, lencsében és teljes kiőrlésű termékekben megtalálhatóak, viszont lényegesen kisebb mértékben.

Ezért fordul elő gyakran, hogy a vegetáriánusok étrendkiegészítőket szednek, hogy pótolják a hiányosságokat.

Olvastad már?  Szója vagy nem szója? Az igazság az egyik legvitatottabb növényről

 

Szebb lesz a bőröd

A vegetáriánusok jelentős része tapasztalta meg azt, hogy miután leálltak a húsfogyasztással, a bőrük sokkal tisztább lett.

Kevesebb pattanás és miteszer jelent meg az arcukon, ráadásul nem is zsírosodott annyira a bőrük, mint korábban.

Kutatók szerint ha a húst zöldségekre és gyümölcsökre cseréled, azok segítenek méregteleníteni, és megtisztítják a szervezeted.

Ennek hatását érzed a bőrödön is.

Persze ez csak úgy működik, ha közben nem eszel chipset, csokit, és ehhez hasonló élelmiszereket.

 

Kevésbé érzed az ízeket

A cink fontos szerepet játszik abban, hogy megőrizzük az ízlelés képességét, ez pedig leginkább a vöröshúsokban található meg nagyobb mértékben.

Ezért fordul elő gyakran, hogy miután valaki vegetáriánus étrendet folytat, kevésbé érzi erőteljesnek az ízeket.

Fontos, hogy ezt az elemet pótold a szervezetedben, például különféle tejtermékek, diófélék és haricot bab segítségével.

Egy vegetáriánusnak 50 százalékkal több cinkre van szüksége az étrendjében, mint annak, aki húsokat is fogyaszt!

 

Energetikusabb leszel

Az egyik legszuperebb mellékhatása annak, hogy nem fogyasztasz húst, az, hogy sokkal több energiád lesz a hétköznapok során.

Olvastad már?  4 meglepő pszichológiai tény a vegetáriánusokról

Ezt rengeteg vegetáriánus megtapasztalta már, és nem véletlenül.

Ahogy a bőröd megszépülésében, úgy itt is a mérgező anyagoktól való megszabadulás áll a háttérben; a testedből eltűnnek a károsabb vegyületek, amik például a koszorúerek elzáródásáért is felelősek, ráadásul étkezés után sem érzed magad annyira telítettnek, mint ha nagyon sok húst ennél.

Náluk a kajakóma sem üt be úgy, mint a húsfogyasztóknál!

 

Az izmaid nehezebben gyógyulnak

A fehérje rendkívül fontos azok számára, akik gyakran sportolnak, hiszen nem csak az izomnövekedésben játszik szerepet, hanem ezek regenerálódásában is.

Az állati és a növényi fehérje is nagyon hasznos, viszont fontos tudnod, hogy utóbbi lassabban és később aktiválódik a szervezetedben.

Ezért gyakrabban tapasztalhatsz izomfájdalmakat edzés után, és a változást is kicsit később veszed észre magadon.

Szakértők javasolják, hogy ha vegetáriánus étrendet folytatsz, rögtön a sportolás után fogyassz fehérjét, hogy minél hamarabb tudjon aktiválódni a szervezetedben.