Életmód / Táplálkozás

Éhezés nélküli fogyás nyárig? Az alábbi 7 dologra kell odafigyelned, hogy ez sikerüljön!

A diétázás nem egyszerű, ráadásul hosszú ideig tartó elköteleződést igényel, ezért nem csoda, ha te is többször belekezdtél már életed során (és mindig fel is hagytál vele). A nyár viszont egyre közelebb kerül, és biztosan te is szeretnél szuper formában nekivágni a strandolásnak. A jó hír, hogy nem kell éheztetned magad ahhoz, hogy le tudj fogyni. Egy szakértő, Amanda Meixner szerint az a fontos, hogy a megfelelő ételeket a megfelelő mértékben fogyaszd!

Diéta vs Egészséges diéta

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy igyekeznek minél kevesebbet enni a diétázás alatt, aminek aztán az az eredménye, hogy folyamatosan éhesnek érzik magukat, és előbb-utóbb nasizni kezdenek.

De mi lenne, ha nem egy kevéske zöldséget ennél ebédre, hanem megadnád a testednek azt, amire tényleg szüksége van?

A szakértő szerint nyugodtan egyél több zöldséget, fehérjét, erjesztett ételeket, és jó zsírokat.

Ettől nem hízni fogsz, hanem megadod a testednek a szükséges ásványi anyagokat és energiát, amelyek segítenek formálni az alakodat is.

Főzőcskézz otthon!

Sokszor beleesel abba a hibába, hogy fagyasztott ételeket eszel otthon vacsorára, vagy a munkahelyeden kiszaladsz gyorsan az egyik streetfood kocsihoz egy wrapért?

Mostantól egy ideig semmiképp se csináld ezt!

Olvastad már?  Gyors hajnövesztési módszerek, ha újra dús hajat szeretnél

Amanda szerint a legjobb megoldás mindig az, ha bevásárolsz, és otthon, saját magadnak készíted el a másnapi ebédedet.

Egyrészt ez hosszú távon sokkal olcsóbb, ráadásul egészségesebb is, amennyiben igyekszel minél több zöldséget, fehérjét enni.

Arról nem is beszélve, hogy kevesebb kalória!

A megfelelő joghurtok

A joghurtok között is meg kell találnod azt, amelyik jó a testednek.

Bármennyire is szereted az ízesített, gyümölcsös termékeket, mostantól érdemes átváltanod például egy cukormentes görög joghurtra.

Előbbi sokszor 28 gramm cukrot is tartalmaz, míg utóbbi nagyjából 9 grammot, ami sokat számít az alakod formálásában.

És nem kell attól félned, hogy nem lesz klassz íze, hiszen ha beleteszel néhány kisebb gyümölcsszeletet, máris megvan az ízesített joghurtod.

Chips vagy popcorn

Az örök kérdés, amikor leülsz filmet nézni: vajon mi legyen a nasi?

A chips vagy a popcorn a jobb választás az alakod szempontjából?

Nos, ha feltétlenül ezek közül akarsz választani, akkor mostantól mindig inkább a popcornra szavazz, ez ugyanis 93 kalóriát tartalmaz, szemben egy marék chipsszel, ami 50 kalóriát tartalmaz ugyan, de ebből 9 gramm zsír, 16 gramm pedig szénhidrát, és egyébként is a feldolgozott élelmiszerek közé tartozik.

Nem a méret a lényeg

Sose számolgasd a kalóriát az ételek méretéből kiindulva.

Olvastad már?  Proteinpor, BCAA és L-karnitin – melyik étrendkiegészítőre van tényleg szükséged, ha fogyni akarsz?

Ránézésre egy fél görögdinnye hatalmas bevitelnek tűnhet, szemben például egyetlen darab banánnal, de a valóságban ugyanannyi kalória található bennük!

Egy 136 grammos banánban 120 kalória található, míg egy 400 grammos görögdinnye ugyancsak ennyit tartalmaz.

Ezért, ha már kalóriát akarsz számolgatni, mindig nézd meg a pontos adatokat.

Ha csokit akarsz enni

Mindenki megkívánja néha a csokoládét, ez teljesen normális, és érthető, ha nehezen tudsz ellenállni neki.

De a szokásos tejcsokoládék, karamellás szeletek helyett mostantól mindig válaszd inkább az étcsokit.

A cukor iránti vágyakozásodat ez is azonnal csökkenteni fogja, de míg sokszor egy csokis, karamellás szeletben 24 gramm cukor van, addig ugyanannyi étcsokiban mindössze 4 gramm.

A megfelelő reggeli

Vedd komolyan a reggelit, akkor is, ha sokáig aludtál, és későn keltél fel!

A szokásos gabonapelyhet inkább cseréld le egy alacsony kalóriás, rostokkal teli ételre.

Adj hozzá némi gyümölcsöt, egyél meg utána egy görög joghurtot, és meglátod, egész nap sokkal energikusabb leszel, ráadásul később éhezel meg!

A nap első étkezése emiatt nagyon sokat számít.