Egészség / Életmód

A legnagyobb hibák, amiket elkövetünk, amikor télen futunk

A legnagyobb hibák, amiket elkövetünk, amikor télen futunk

Attól, hogy beköszönt a rossz idő, még nem kell bevonulnunk az edzőterembe, és ott lezavarni a futást: ugyanúgy végezhetjük a szabadban is, csak pár alapszabályra kell odafigyelnünk, hogy ne sérüljünk le, vagy ne legyen állandó vendég nálunk a megfázás. Az alábbi hibákat kerüld el, ha biztonságosan és egészségesen szeretnéd róni a kilométereket télen is!

Egyértelműnek tűnhet, de öltözzünk fel rendesen!

Nem kell annyi réteget magunkra venni, mint amennyit egyébként szoktunk, hiszen mégis mozogni fogunk, de nem érdemes elbagatellizálni a megfelelő ruházatot, főleg a kinti futás esetében.

A sapka-sál-kesztyű trió mindig jól jön, felülre pedig olyan pulóvert vagy dzsekit válasszunk, ami ugyan benn tartja a hőt, de nem változtatja szaunává a bőrünk és az anyag közötti területet.

Ilyenkor érdemes technikai ruházatot választani, lehet, hogy egy kicsit drágább, mint a hagyományos, de anélkül fog minket melegíteni, hogy közben feleslegesen izzasztana.

 

Ne fárasszuk ki magunkat!

A téli időszak ne az a pár hónap legyen, amikor meg akarjuk dönteni a személyes rekordjainkat, vagy amikor óriásit akarunk fejlődni.

A hidegben az legyen a cél, hogy fenntartsuk a fittségi szintünket és mozogjunk, a komolyabb edzéseket hagyjuk meg inkább a melegebb hónapokra.

Így sokkal kisebb a sérülésveszély is, és nem fogjuk túlhajszolni magunkat, ami az immunrendszerünket is legyengítheti.

 

Melegítsünk be!

Mindig fontos, de télen aztán különösen, hogy megfelelően bemelegítsünk, majd edzés után le is nyújtsunk.

Az izmok a hidegben sérülékenyebbek, így ha csak a semmiből elkezdjük őket terhelni, komoly veszélynek tesszük ki őket.

A legjobb, ha még otthon, a melegben nekiállunk egy kis bemelegítésnek, aztán folytatjuk a hidegben az utcán, és fokozatosan szoktatjuk hozzá magunkat a mozgáshoz.

 

Ne felejtsünk el hidratálni!

Télen nem vagyunk annyira szomjasak, mint a nyári nagy hőségben, ezért azt gondolhatjuk, hogy nem kell annyi folyadékot fogyasztanunk – pedig mozgás közben ugyanúgy izzadunk és vizet veszítünk, amit pótolnunk kell.

A téli időszakban kifejezetten figyeljünk oda arra, hogy meglegyen legalább napi 2, de inkább két és fél liter folyadék, különben nagyon könnyen kiszáradhatunk.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást