Pénz és hivatás

A főnökeid szerint ezek vetnek rossz fényt rád a közösségi médiában

A főnökeid szerint ezek vetnek rossz fényt rád a közösségi médiában

Álláskeresés előtt ajánlatos kicsit „kitakarítani” a közösségi oldalainkat, hiszen a munkáltatók 70 százaléka bizonyítottan lecsekkol, mielőtt behívna interjúra. Mivel a „millenial”, azaz a századfordulós korosztály főként az Instagramon van jelen, ezért érdemes azzal kezdenünk. Hacsak nem privát a profilod, számíts rá, hogy leendő, vagy akár mostani munkaadód látni fogja, és nem mindegy, hogy az oldalad milyen képet mutat rólad. Ha úgy ítélik meg a posztjaid alapján, hogy személyiséged nem illik a cég arculatába, fel sem vesznek, ezért érdemes megfontoltan használni a közösségi médiát. A legjobb megoldás, ha önmagad maradsz, de közben odafigyelsz az alábbi öt dologra.

Káromkodás

A trágár beszéd élőben is visszatetsző lehet, írásban pedig pláne rosszul mutat.

A csúnya szavak gyakori használata azt eredményezheti, hogy kollégáid vagy főnökeid kevésbé intelligensnek, vagyis mondjuk ki, primitívnek fognak tartani.

Azonban nemcsak a káromkodásra kell odafigyelned, hanem arra is, hogy előző munkaadóidról ne írj elmarasztaló dolgokat, illetve semmiképpen ne ossz meg cégekről bizalmas információkat.

A vallással, rasszizmussal és szexizmussal kapcsolatban szintén nem szerencsés radikálisan nyilatkozni online felületen.

 

Személyes posztok

Minden megosztás előtt érdemes megfontolni, hogy szégyellnéd-e a szüleid – vagy egy pap – előtt.

Ez viccesnek hangzik, pedig jó iránymutató.

A munkatársaid és feletteseid, akik előtt hétköznaponként hivatalosan mutatkozol egy ceruzaszoknyában, lehet, hogy nem nézik jó szemmel, ha túl mélyen osztod meg velük a szórakozási szokásaid.

Például a szombat este – szalonspicces állapotban – feltöltött bulizós-visítós videókat biztosan nem fogják értékelni.

A legközelebbi „ereszd el a hajamat” előtt tehát gondold át, mit teszel ki az oldaladra, hiszen könnyen lehet, hogy hétfőn ez lesz a téma a munkahelyeden.

 

Ne játszd meg magad

Ha nagyon „kifelé” posztolsz és másoknak akarsz megfelelni, hamar erőltetetté válsz.

A megjátszott, izzadtságszagú közösségi oldaladon hamar keresztüllát majd mindenki és előbb-utóbb kínos kommenteket is kaphatsz, ha karakteredtől merőben idegen témájú vagy stílusú dolgokkal bombázod a követőidet.

A munkáltatóknak nem kell szerepet játszanod, hiszen ők egy sokoldalú, aktív embert szeretnének a cégükben látni, aki színesíti soraikat és könnyen talál megoldást a problémákra.

És te pont ilyen vagy, nem igaz?

A posztok gyakorisága

Itt is meg kell találni az egyensúlyt, például ha valaki naponta sokszor oszt meg dolgokat, hamar azt hihetik, hogy mással foglalkozik munka helyett.

Az állandó, kényszeres posztolás azt is sugallhatja, hogy kevés az önbizalmad és ezért állandó pozitív visszacsatolásra és figyelemre van szükséged, ezért naponta maximum három posztnál nem érdemes többet megosztani.

Ha egy eseményen vagy, ne egyenként tegyél fel fotókat félóránként, hanem mindig egyszerre többet, hogy követőid ne unják meg az aktivitásod.

Az sem szerencsés, ha a legfrissebb bejelentkezésed vagy posztod évekkel ezelőtti, mert ez arra utalhat, hogy nem vagy érdekes, hiszen nem történik veled semmi.

 

Ne töröld magad

És ne is tedd priváttá a regisztrációd, ha eddig nem volt az.

Éppen ellenkezőleg: ha munkát keresel, tedd nyilvánossá, legalábbis addig, amíg nem helyezkedsz el.

A kutatások szerint ugyanis a jelentkezéseket elbíráló menedzserek 57 százalékkal kevésbé hajlamosak felvenni a céghez azt, akinek semmilyen nyoma nincs a neten.

Ha sehol nem találnak, könnyen juthatnak arra a feltételezésre, hogy valami titkolnivalód van.

Egy nyilvános, barátságos közösségi oldallal viszont pozitív benyomást is kelthetsz leendő főnökeidben.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást