Stílus

8 mindennapi étel egészségesebb változata

Rengeteg egészségtelen ételt csak azért fogyasztunk, mert egyszerűbb készen hozzájuk jutni, vagy esetleg annyira szeretjük őket, hogy nem akarunk lemondani róluk. Kevesen értik meg, hogy az egészséges életmód nem arról szól, hogy mindent el kell hagyni, ami jó és finom, hanem arról, hogy meg kell tanulni az egészségtelen élelmiszereket egészségessel helyettesíteni – erre hoztunk nyolc hasznos példát.

Kávékrém

A kávékhoz fogyasztott krémesítőket általában azért szokták szeretni, mert nem csak – nevükből adódóan – krémesebbé varázsolják a kávét, hanem édesítik is, méghozzá sima cukorral.

A speciális ízt a hagyományos, ízében egyáltalán nem hasonlító tej helyett váltsd ki zsíros kókusztejjel, és adj hozzá egy kanál mézet, és egy kiskanál vaníliakivonatot.

Akár ki is keverheted magadnak pár nappal előre, hogy utána aztán könnyebb legyen csak elővenni a hűtőből, és a kávédba rakni. Még praktikusabb, ha jégkockatartóban lefagyasztod őket, és előveszed, ha szükséged van rájuk.

 

Üdítő

Hiába iszol light üdítőt, sajnos az sem egészséges, bár a kalóriatartalma ténylegesen alacsonyabb, mint a hagyományosnak.

Olvastad már?  5+1 tipp, amivel rengeteg kalóriát meg tudsz spórolni karácsonykor

Ha nem bírsz lemondani a szénsavról, akkor igyál gyümölccsel ízesített buborékos ásványvizet, vagy készíts nagyon erős zöld- vagy gyümölcsteát, és hígítsd fel egy kicsit a szénsavas ásványvízzel.

Nem olyan, mint a kóla, de nagyon finom, és hosszú távon sokkal egészségesebb is.

 

Reggelizőpehely

A legtöbb, még egészségesnek is kikiáltott reggelizőpehely óriási átverés, vagy cukorral, vagy egészségtelen édesítőszerekkel és egyszerű szénhidráttal vannak tele.

Csinálj inkább zabkását, amit bármivel ízesíthetsz (próbáld ki a mogyoróvajas-kakaós változatot), vagy csinálj saját magad granolát, amihez nagy szemű zabra, mézre, fekete kakaóra, magvakra és szárított gyümölcsökre lesz csak szükséged.

Ha mindezt összekevered, és öt percre beteszed a sütőbe, már kész is az egészséges reggeli.

 

Chips

Nézzünk szembe a ténnyel: otthon soha nem fogsz tudni egészségesen olyan chipset készíteni, mint amilyen a kedvenc hagymás-tejfölösöd.

Ennek ellenére egészségesebb változatokat tudsz kitalálni, amelyek csillapíthatják kicsit a sóvárgást az igazi után.

Ehhez egy zöldségszeletelőre, és persze krumplira lesz szükséged. A leszeletelt krumplikat ízesítsd tetszés szerint, kend be egy kis kókuszolajjal, és már mehetnek is magas hőfokon a sütőbe!

Olvastad már?  Ételek, amiket ne egyél szilveszterkor - ha hiszel a babonákban

 

Fehér kenyér

Mind tudjuk, hogy a boltban kapható, egészséges magvas kenyér általában nem is hasonlít arra a puha, csodálatos kenyérre, amit a pékségekben árulnak.

Csakhogy az utóbbi fehér lisztből készül, ami nagyon rosszat tesz az emésztésednek, a vércukorszintednek, és így az alakodnak is.

Ha szereted a fehér kenyér ízét, akkor próbálj meg áttérni kovászos kenyérre – ez a második legjobb dolog a nagyon egészséges magvas változatokhoz képest.

 

Sütemények

Ki ne imádná a kakaós csigát, a zserbót vagy a brownie-t? A jó hír az, hogy 2020-ban már tényleg nagyjából minden háztartásban ott az internet, amin milliónyi sütirecept található meg teljesen ingyen, és teljesen egészségesen.

Szinte nincs olyan sütemény, amit ne lehetne cukkiniből, egészséges lisztből, zablisztből és édesítőszeres töltelékekből megcsinálni.

Bármit is kívánnál meg, keress rá, hogyan lehet egészségesebben megcsinálni – így büntetlenül élvezheted, és garantáltan nagyon hasonló lesz az íze, mint az eredetinek.