Életmód / Táplálkozás

5 étel és ital, amit érdemes fogyasztanod, ha lapos hasat szeretnél

Az edzés fontos az álomalak elérésében, de ha lapos hasra vágysz, az állandó mozgás önmagában kevés lesz. Ezt nagyon nehéz elérni, még a testépítők szerint is, hiszen leginkább az étkezésed átalakítása a mérvadó. Az alábbi ételek bizonyítottan segítenek laposabbá tenni a hasad, így érdemes őket fogyasztani!

Zab és diófélék

A hasi zsír csökkentésében nagy szerepet játszanak a rostok, de nem mindegy, hogy miből szerzed be.

Összességében ugyanis megkülönböztetünk vízben oldódó, és vízben nem oldódó rostokat; előbbiek sokkal fontosabbak a lapos has elérésében.

Ezek hatékonyabbá teszik az emésztést, csökkentik a vércukorszint ingadozását, és pozitívan hatnak a szénhidrát-, és zsíranyagcserére.

Emiatt érdemes minél több zabot és diófélét fogyasztanod, hiszen ezekben található meg legnagyobb mértékben.

Ezen kívül az almában, sütőtökben, hüvelyesekben is magas arányban fordulnak elő.

 

Banán

A banánnak nincs túl jó hírneve a diétázók körében, hiszen sokan úgy vélik, túl sok szénhidrátot tartalmaz ez a gyümölcs.

Pedig valójában rengeteg tápanyag található benne, amelyek segíthetnek a lapos has elérésében is.

A banánban lévő kálium például segít a szervezetednek abban, hogy megszabaduljon a felesleges folyadékoktól.

Ha túlságosan vizesedsz, például azért, mert előtte lévő nap sok sós ételt fogyasztottál, a magas kálium-tartalmú ételek segíthetnek megszabadulni a feleslegesen felhalmozódott víztől.

 

Probiotikus joghurt

A probiotikus, élőflórás joghurtok „jó baktériumokat” tartalmaznak, amelyek segítenek az anyagcsere-folyamatok lebonyolításában, hiszen támogatják a bélrendszer működését.

Egy kutatás során meg is vizsgálták, milyen hatással vannak ezek a joghurtok a fogyókúrázókra.

Érdekes módon, akik gyakran ettek probiotikus joghurtot, azoknak másfél hónap alatt a 3-4 százalékkal csökkent a testzsírszázalékuk.

Emiatt javasolják, hogy érdemes rendszeresen probiotikumokban gazdag ételeket enned, ha szeretnél a hasadról is fogyni.

 

Uborka

Bár valószínűleg filmnézés közben te is szívesebben eszel meg egy zacskó csipszet, sajnos ennek a szokásodnak érdemes búcsút inteni.

Szerencsére azonban nem kell teljesen lemondani a nasizásról, mindössze a megfelelő ételt kell megtalálnod.

A szakértők szerint az uborka szuper választás; szeld fel kis szeletekre, és edd ezt édesség és csipsz helyett.

Nagyon magas a víztartalma, és mindemellé rendkívül alacsony kalóriatartalmú, így nyugodt szívvel majszolhatod.

Sőt, vízben oldódó rostokat is tartalmaz, így az anyagcserédre, vércukorszintedre is pozitívan hat.

 

Kamilla- és zöld tea

A túlzásba vitt stresszelés nem csak a lelkedet viseli meg, hanem a testedet is. Ilyenkor hajlamosabb vagy a túlétkezésre, és ezt a hasad növekedésén is észreveheted.

Ezért érdemes minden nap meginnod egy bögre kamillateát! Ez ugyanis nem csak nyugtatja az elmédet és ellazít, hanem a puffadás mértékét is csökkenti. Ráadásul a hasi zsír eltüntetése érdekében fontos, hogy sok folyadékot igyál, hiszen a belső hidratálás is segít ebben.

Ugyancsak pozitívan hat rád a zöld tea, ami a diétázók nagy kedvence – nem véletlenül.

Rengeteg antioxidánst tartalmaz, amelyek növelik az energiaszintet, segítik az emésztést, égetik a zsírt, és egyúttal a fogyást is beindítják.