Tippek a vesekő megelőzésére

, 2011. július 28
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 9 Elegendő vízbevitel

Ha nem iszol elegendő vizet, vesehomok vagy vesekő kezdhet el kialakulni szervezetedben. Ahhoz, hogy ne tudjon kialakulni, a vesének állandóan működésben kell lennie, ehhez azonban napi 8-10 pohár vízre van szükséged.

A legkönnyebben úgy győződhetsz meg arról, hogy megfelelőképp hidratált vagy, ha megnézed a vizeletedet. Ha tiszta, akkor elég vizet fogyasztasz, ha sötét vagy zavaros, akkor azonnal gondoskodj folyadék utánpótlásról.
Következő lap »
Fogyassz kevesebb sót

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 9 Fogyassz kevesebb sót

A só az egyik fő okozója a vesekő kialakulásának. Ezért ha eddig szeretted a sós ételeket, érdemes fokozatosan átalakítanod eddigi ízlésedet és minimálisra csökkenteni a sófogyasztást.

Próbáld ne utánsózni az ételt, vagy a főzővízbe kevesebb sót tenni. A nátrium-klorid megköti a vizet szervezetünkben, ezért a veseműködés lelassul. Vigyáznod kell a gyorséttermi vagy feldolgozott ételekkel, ezekben általában rengeteg só van. Inkább fogyassz minőségi ételeket és sajátítsd el a minőségi főzés művészetét is, hisz annyi fűszer létezik még a són és borson kívül!
Következő lap »
Mozgás

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 9 Mozgás

Fontos már fiatal korodtól kialakítani a tornázás szokását. Ha ülőmunkát végzel, sokkal nagyobb eséllyel alakulhat ki nálad vesekő. Kezdj el tehát rendszeresen mozogni, legyen az séta, kocogás, biciklizés, tánc és egyéb kardio gyakorlat. A lényeg hogy rendszeres legyen, legalább 4 alkalommal mozogj hetente, legalább 30 percet. Ha gyalog jársz be a munkahelyre és fél órát sétálsz egy nap, az nagyszerű.

Ha tornaként mozogsz, akkor mindig kezdd bemelegítéssel, majd fokozatosan növeld a feladat nehézségét. Ne felejts közben elegendő vizet inni, mert mozgással sok vizet veszíthetsz. A testmozgás kondícióban tartja a szerveket, így a vesét is, serkenti a vérkeringést és megelőzi a vesekő képződést.
Következő lap »
Kevesebb hús

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 9 Kevesebb hús

Csökkentsd a húsfogyasztást, mert a nehéz húsok, mint a disznó vagy a marha elősegítik a vesekő és vesehomok kialakulását.

Tanulmányok szerint a magas állati fehérje bevitel jelentősen növeli a vesekő kialakulását.
Következő lap »
Zöldek

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 9 Zöldek

Ha a tested egészséges és méreganyagoktól mentes, akkor a veséid is megfelelő képpen működnek. A zöldségekben levő rostok beindítják emésztőrendszered, megakadályozzák a székrekedést és elősegítik a toxinok kilökését.

Fogyassz ezért minél több zöldséget, fogyaszthatod őket finom dzsúzként vagy természetes formában. 
Következő lap »
Méreganyagok

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 9 Méreganyagok

A vesék kulcsfontosságúak a méreganyagok kikszöbölésében. Ezért fontos rostokban gazdag ételeket fogyasztani (gyömölcsök, zöldségek).

Ha minden nap legalább három maréknyi zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasztasz, sikeresen megelőzöd a vesekő kialakulását.
Következő lap »
A dehidratáló ételek csökkentése

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 9 A dehidratáló ételek csökkentése

Bizonyos ételek elősegítik a vesekő kialakulását, mint a kávé, alkohol, szénsavas italok és grapegfruit lé. Ezek az italok dehidratálást okoznak, amelyek még jobban nehezítik a vesék működését, olyan mintha a test takarékra kapcsolna ezektől az italoktól.

Próbáld egészséges vízre, gyümölcs és gyógynövény teákra vagy természetes gyümölcslevekre koncentrálni a folyadékfogyasztást.
Következő lap »
Étel kiegészítők

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 9 Étel kiegészítők

A magnézium vagy kálium olyan ásványi anyagok, amelyek megelőzik a vesekő kialakulását. Ha diétád részévé válnak ezek az étrend kiegészítők, akkor jó eséllyel előzöd meg ezt a csúnya betegséget.

A kálium és magnézium csökkentik a szervezetedben levő oxalátot, amely elősegíti a különböző ásványokból formált vesekő kialakulását. 
Következő lap »
Rendszeres orvosi vizsgálat

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 9 Rendszeres orvosi vizsgálat

Hogy meg tudd előzni a vesekövet, 30 év felett rendszeresen járj orvoshoz vérvételre, vizeletvizsgálatra, röntgenre és vérnyomás vizsgálatra. Megelőzni a bajt sokkal jobb, mint átélni.

A vesekövet nem nehéz megelőzni, de ha egyszer kialakul, nagyon nehezen és sok fájdalom árán tudsz csak megszabadulni tőle. 
Kapcsolódó:
Minden 10. embert érint: A köszvény kialakulása, tünetei és kezelése

Hirdetés

Hozzászólások

Kapcsolódó galériák

Hírlevél

A hét legérdekesebb témái!

Kézműves termékek

Bien.hu twitter