Természetes módszerek a nyugodt alvásért

, 2012. június 6
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 7 Zöldségek

A fejeskáposzta, a vöröskáposzta és a bimbóskel rendszeres fogyasztásával sokat javíthatunk az alvásunk minőségén. Ezek hatásának a hátterében az áll, hogy mindegyik tartalmaz megfelelő mennyiségű kálciumot és magnéziumot, ráadásul éppen a szervezet számára legideálisabb arányban.

Ezekhez az anyagokhoz természetesen étrendkiegészítők formájában is hozzájuthatunk, de lényegesen egyszerűbb és olcsóbb is, ha magát a zöldséget vesszük be a mindennapi táplálkozási rendünkbe.  
Következő lap »
Komló

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 7 Komló

Bizony a sör alapanyaga is nagyon sokat segíthet, ha álmatlanságban, vagy nem elég pihentető alvásban szenvedünk. Ez persze nem azt jelenti feltétlenül, hogy minél nagyobb mennyiségű sört kell fogyasztanunk, de érdemes figyelnünk arra, hogy akár étrendkiegészítők, vagy bármi más formában megfelelő mennyiség jusson a szervezetünkbe a komlóból.

A sörfogyasztók számára biztosan nem újdonság, hogy akár kisebb mennyiség elfogyasztása után is nyugodtan alszanak – és nem feltétlenül az alkoholtartalom miatt.
Következő lap »
Madársaláta

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 7 Madársaláta

Az egyik leggyakrabban alkalmazott salátaféle álmatlanság esetén a madársaláta, más néven vadsaláta. Leginkább akkor segít, ha szorongás, félelemérzet miatt nem tudunk nyugodtan aludni.

A madársaláta hatékonyan oldja a szorongást, így gyorsabb elalvást és mélyebb álmot biztosít, nem utolsó sorban pedig hangulatunkat pozitívan befolyásolja az egész nap során. Ezeken a hatásokon túl C- és B1 vitaminban valamint vasban gazdag, rostjainak köszönhetően pedig az emésztésre is jótékony hatással van.

Következő lap »
Macskagyökér

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 7 Macskagyökér

A macskagyökér szintén egy jól ismert természetes altatószer. Fogyasszuk tea formájában. Segíti a gyors elalvást, és mélyebb, pihentetőbb álmot biztosít. A hatását nem egy alkalom után, hanem – mint a természetes hatóanyagok legnagyobb része – csak rendszeres fogyasztással fejti ki, akkor viszont megszabadíthat bennünket az alvási problémáktól.

Fontos azonban azt is tudni róla, hogy néhány emberre éppen fordítva, vagyis bizonyos ideig élénkítő hatást gyakorolhat. Amennyiben valaki ezt tapasztalja, attól még nem kell letennie a madársaláta használatáról, de érdemes ügyelni arra, hogy csak nap közben szedje, és elalvás előtt 3-4 órával már ne fogyasszon belőle.
Következő lap »
Levendula

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 7 Levendula

A levendulát már évszázadok óta összefüggésbe hozzák a nyugodt alvással. Ma is népszerű eszköz ugyanennek az elérésére: alkalmazhatunk illóolajat, amit a párologtatóba teszünk, vagy akár egy kis permetezővel is fújhatunk egy kicsit belőle a párnánkra, mindegyik módszer eredményes lesz.

Kapható már levendulával töltött párna is, amivel szintén ugyanezt a hatást érhetjük el, és végre kipihenten és frissen ébredhetünk. Nem ajánlott túl nagy adagban használni, mivel az esetleg irritálhatja az orr nyálkahártyáját, de mindenképpen érdemes kikísérletezni a számunkra ideális adagolást.  
Következő lap »
Jóga, meditáció

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 7 Jóga, meditáció

A nyugodt és pihentető alvás nem csak növények hatóanyagai segítségével érhetjük el, de a rendszeres meditálás, jógázás szintén pozitív hatást gyakorol az éjszakai álmunk minőségére.

Ezek a cselekvések hatására nyugodtabbak és kiegyensúlyozottabbak leszünk, így a nap végére kevesebb feszültség marad bennünk, amelyeknek a hatása rányomhatná bélyegét az alvásunkra. Elég napi 10-20 percet szánni erre, és nap közben kiegyensúlyozottabbak, aktívabbak lehetünk, míg éjszaka pihentetőbb álomban lehet részünk, mint korábban.
Következő lap »
Tv, számítógép

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 7 Tv, számítógép

A tévénézés és a számítógépezés szintén ronthatják az éjszakai alvás minőségét. Ezek a berendezések olyan stimulációt adnak az agyunknak, amitől az egyfajta speciális ébrenléti állapotba kerülhet.

Ennek következtében pedig nem fogunk olyan mélyen aludni és fennáll a veszélye annak, hogy a reggeli ébredéskor nem érezzük majd kipihentnek magunkat. Sok ember rossz szokása a tévé vagy a számítógép előtt elaludni, de amennyiben ennek hatása érzékelhető az alvásunk minőségén, úgy talán megéri megszabadulni ezektől a megszokásoktól.
Kapcsolódó:
7 tipp a jobb alvásért

Hirdetés

Hozzászólások

Kapcsolódó galériák

Hírlevél

A hét legérdekesebb témái!
Bien.hu google