Puffasztó ételek

, 2011. július 1
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 11 Sós ételek

Kerüljük a só vagy a só alapú fűszerkeverékeket és a magasan feldolgozott élelmiszereket. A sót vonzza a vizet, tehát a szokásosnál duzzadtabbnak érzed magad, ráadásul kellemetlen puffadást is okoz. Következő lap »
Nagy szénhidráttartalmú táplálék

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 11 Nagy szénhidráttartalmú táplálék

A szénhidrát alapvető energiaforrás, az izmoknak szükségük van a glikogénnek nevezett szénhidrátra. Minden gramm glikogén körülbelül 3 gramm vizet tárol. De hacsak nem készülünk egy maratonra, nem érdemes felhalmoznunk szervezetünkben a glikogént.

A szénhidrátok ráadásul könnyen puffadást okozhatnak. A csökkentett szénhidrátbevitellel megszabadulhatunk a feleslegesen tárolt folyadéktól és a kellemetlen gázoktól.
Következő lap »
Brokkoli, karfiol, káposzta és sárgarépa

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 11 Brokkoli, karfiol, káposzta és sárgarépa

Nagyon tápláló zöldségekről van szó, de sajnos rettentően gázosak. Az ok, amiért ezek a zöldségek gázkeltőek az a raffinóz.

Ez egyfajta cukor, amely egész addig emésztetlen marad, amíg el nem éri a vastagbelet, ahol az erjesztett metán-termelő baktériumok felbontják. Sajnos nincs semmit amit tehetünk annak érdekében, hogy a brokkoli, káposzta vagy a sárgarépa ne okozzon puffadást.

Következő lap »
Cukros italok

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 11 Cukros italok

A cukorhelyettesítő édesítőszerek mint a xylitol vagy maltit, gyakran megtalálhatók az alacsony kalóriatartalmú és szénhidráttartalmú italokban, de a süteményekben, cukorkákban vagy energiaszeletekben is jelen vannak.

Ez jót tesz alakunknak, de a hasunknak kevésbé, ugyanis puffadást és hasmenést is okozhatnak. Kerüljük őket.
Következő lap »
Sült ételek

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 11 Sült ételek

A zsíros és különösen a sült ételek nehezebben emésztődnek meg, amitől nehezebbnek és puffadtabbnak érzed magad.

Próbáljuk a szükséges zsírokat telítetlen zsírsavak formájában fogyasztani (olívaolaj, olajbogyó, diófélék, magvak, avokádó, étcsokoládé) és kerüljük a zsíros sült húsokat.
Következő lap »
Fűszeres ételek

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 11 Fűszeres ételek

A fekete bors, szerecsendió, chili, hagyma, fokhagyma, mustár, torma, ketchup, csípős szószok, ecet mind serkentik a gyomorsavat, ami irritációt okozhat és puffadáshoz vezethet. Következő lap »
Szénsavas italok

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

7 / 11 Szénsavas italok

Mit gondolsz hol távoznak a buborékok? A legtöbb gáz a hasban szabadul fel, ahonnan csak két kiút van.

Ha könnyűnek szeretnénk érezni magunkat, igyunk natúr ásványvizet, gyümölcsös vizet, amelytől garantáltan lapos marad a hasunk!
Következő lap »
Savas italok

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

8 / 11 Savas italok

Az alkohol, kávé, tea, forró kakaó és savas gyümölcslevek mind magas savtartalommal rendelkeznek és puffadáshoz vezetnek. Igyuk ezeket az italokat mértékkel. Következő lap »
Laktóz

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

9 / 11 Laktóz

A tejben és a tejtermékekben természetes cukrok vannak. A laktóz-tartalmú élelmiszerek, mint a sajt, tejföl, joghurt és fagylalt gázakat okoznak, ami puffadáshoz vezet.

A tejben (legyen az zsírmentes vagy zsíros) sokkal több a laktóz, mint a sajtban vagy joghurtban, ezért a tejbevitelt korlátozzuk.
Következő lap »
Rágógumi

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

10 / 11 Rágógumi

Valószínüleg nem veszed észre, de amikor rágod a rágógumit levegőt nyelsz le. Minden ami levegő, a gyomorban puffadást okoz, kényelmetlen nyomást, ami tágítja a hasat. Következő lap »
...És azok az ételek, amelyeket fogyaszthatsz

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

11 / 11 ...És azok az ételek, amelyeket fogyaszthatsz

- Minden magvat, diófélét, quinoát (nem sózva vagy édesen)
- Hal és marhahús, füstölve, pácolva, főzve (nem feldolgozva)
- Rizs, zab, műzli (hozzáadott maláta nélkül)
- Natúr joghurt, lágy sajt
- Tojás
- Friss zöldségek, burgonya, paradicsom
Kapcsolódó:
6 élelmiszer, aminek lennie kell a mélyhűtődben

Hirdetés

Hozzászólások

Kapcsolódó galériák

Hírlevél

A hét legérdekesebb témái!
Gézengúz Alapítvány
Bien.hu twitter