Megoldások a téli fáradtság 6 típusa ellen

, 2012. február 14
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 6 Ha fáradt vagy és feledékeny, gyengült a koncentrációd

Ha a munkában gyakran hibázol, sokszori ismétlés után sem tudsz megjegyezni dolgokat, nem tudsz koncentrálni, akkor valószínűleg nem aludtál eleget. Ha több éjszakán keresztül kevesebbet alszol a kelleténél, az agy nem tudja elegendően feltölteni neurotranszmitterjeit, ez pedig befolyásolja a gondolkodást.

Hogy formában tudj maradni, legalább 7-8 óra alvásra szükséged lesz. Délután 4 után kerüld a koffein fogyasztást, lefekvés előtt hűtsd le a szobát és kapcsold ki az elektronikai képeket, hogy zajukkal ne tudjanak megzavarni.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 6 Ha a fáradtság rögtön ebéd után tör rád

Ez azt jelenti, hogy sok szénhidrátot fogyasztottál, ami természetesen fáradttá tesz. A fehér lisztből készült vagy nagy cukortartalmú élelmiszerek a szénhidrátot azonnal cukorrá alakítják, ami hirtelen energikussá majd ugyanilyen hirtelen fáradttá tesz minket.

Ahhoz, hogy elkerüld az étkezések utáni kimerültséget, fogyassz inkább lassan felszívódó energiát adó ételeket, mint a hal, csirkehús, zöldségek. Ugyanakkor próbálj napi 5-6-szor enni, mert minél többet eszel egyszerre, annál nagyobb energia szükséges az emésztéshez, ez pedig teljesen kifáraszt.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 6 Fáradt vagy és apatikus hetek óta

Ha hosszabb időn keresztül egykedvűnek, szomorúnak érzed magad, fennáll a depresszió lehetősége. Ilyenkor a szervezetnek nincs elegendő forrása ahhoz, hogy visszaállítsa a jókedvet, a célokat az életben. Ez a kedvetlenség pedig attól függetlenül jelentkezik, hogy kialudtuk magunkat vagy sem.

Ilyenkor az egyetlen ami segít, az az orvosi segítség. Sokszor azonban az is segít, ha a családban lévő eredendő konfliktusokat megfejtjük, ebben pedig pszichológus segítségét kell kérnünk.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 6 Csak a menstruáció előtt vagy az első nap vagy fáradt

A havi vérzés előtt érzett fáradtság lehet az agyban egy bizonyos szerotonin nevű kémiai anyag hiánya. Ugyanakkor az alhasi fájdalmak is megzavarják a mély alvást, ezért is érezhetjük fáradtabbnak magunkat.

Az ilyen típusú fáradtság ellen a legjobb a fizikai aktivitás, ugyanis a mozgás növeli az energiaszintet és növeli a szerotonin szintet.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 6 Ha fáradt vagy és az ideg rángatózik a szemedben

A szem környéki izmok rángatózása a stressz egyértelmű jele. Valószínűleg ugyancsak a stressz miatt nem tudsz időben lefeküdni és érzed magad napközben fáradtnak.

Ezért olyan tevékenységeket kell végezned, amivel elűzheted a stresszt - például munka közben vegyél rendszeres szüneteket, tartsd meg az ebédidőt, hallgass zenét, meditálj, végy forró habfürdőt.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 6 Fáradtnak érzed magad minden nap a délutáni órákban

Ha minden nap ugyanabban az órában tör rád a fáradtság, majd hirtelen elmúlik, akkor semmilyen féle képpen ne fogyassz kávét vagy szénhidrátokat, mert ezzel pont az ellenkezőjét, még nagyobb fáradtságot idézhetsz elő.

Hogy legyőzd a fáradtság küszöböt a következőt kell tenned: állj fel, végezz pár perces tornagyakorlatot (például hajtsd le a fejed és próbáld elérni a kezeddel a padlót), menj ki a friss levegőre, vagy fogyassz egy fehérjében gazdag nasit, mint magvak, túró vagy szárnyas hús.

Hirdetés
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz

Hozzászólások

Hírlevél ingyenes!

Ne maradj le a hét legérdekesebb témáiról!
Bien.hu twitter