Mediterrán gyümölcs a kertünkben: érik a füge!

, 2012. július 17
Google+
Add a Startlaphoz
Szólj hozzá a cikkhez!
Nyomtatás
Horoszkóp hozzáadása a Facebook profilomhoz
Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

1 / 6 Szüretelés

A fügét akkor érdemes leszüretelni, amikor a gyümölcse fonnyadt, kicsit barnásabb lett. A legegyszerűbb, ha leellenőrizzük, hogy kellően puha-e. Ha nem az, akkor azonban inkább hagyjuk még egy kicsit a fán, mert éretlenül nagyon fanyar íze van, és leszedés után már nem érik tovább.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

2 / 6 Dupla szüret

Ha júliusban megérik a fügénk és utána hosszú, meleg ősz következik, akkor jó esélyünk van arra, hogy az évben kétszer is élvezhessük ezt a mézédes gyümölcsöt. Trágyázással, öntözéssel tovább javíthatunk az esélyeinken, és akár 10-20 kg fügét is szüretelhetünk még ősszel is.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

3 / 6 Eltarthatóság

Sajnos a füge nem arról híres, hogy túl sokáig eltartható lenne. Sőt az igazság az, hogy már néhány nap elteltével összeesik és sokat veszít élvezeti értékéből, legtöbbször meg is romlik. Ezért érdemes egyből fogyasztani, vagy felhasználni: rengeteg jobbnál jobb dolgot készíthetünk belőle!

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

4 / 6 Felhasználás

A fügét leggyakrabban aszalják, amit ma már házilag is elvégezhetünk aszalógép segítségével (az aszalás 40-50 fokon történik), így télen is értékes táplálékunk lehet. Az olaszok a szárított fügét pörkölik, leőrlik és kávét főznek belőle – igazi ínyenc, finom nedű.

A befőttön kívül még számtalan más felhasználási lehetőségünk is lehet, ha érett fügéhez jutunk. Kiváló lekvárt készíthetünk belőle, illetve fantasztikus köret lehet, ha például borban pároljuk. Levesnek, sőt főzeléknek is kiváló, sok helyen nagyon finom bort és pálinkát is készítenek belőle.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

5 / 6 Hatóanyagok

A füge magas arányban tartalmaz kálciumot, káliumot, karotint, foszfort, flavonoidot, vasat és további olyan anyagokat, amelyek nagyon hasznosak lehetnek a szervezetünk számára.

Vitaminok közül a legnagyobb arányban az E-vitamin, a B1-, B2- és a B6-vitamin található meg benne.

Kép nagyítása A nagyításhoz kattints a képre!

6 / 6 Hatása az egészségre

Antibakteriális hatásának következtében kiváló fertőtlenítő, jót tesz a gyomor gyulladásának, javítja az emésztést, jó hatással van a légzőszervekre és nem utolsó sorban nyugtatja az idegrendszert is, remek stresszoldó szer. Különösen nyersen fogyasztva fejti ki jótékony hatását a szervezetünkre!

Hirdetés

Hozzászólások

Hírlevél ingyenes!

Ne maradj le a hét legérdekesebb témáiról!
Bien.hu google