Így élj túl egy munkanapot, ha alig aludtál előző éjszaka

Írta: ,

Bizonyára már veled is előfordult, hogy sokáig iszogattál a barátaiddal, másnap pedig dolgozni kellett menned. A kevés alvást és a másnaposságot az életkorunk előrehaladtával egyre kevésbé bírjuk. Iszogatás előtt érdemes enned, ugyanis igen kellemetlen utóhatásai lehetnek annak, ha üres gyomorra iszol. Emellett ügyelj arra, hogy ne keverd a különböző alkoholos italokat, ha lehet, egész este ugyanazt idd. Ne feledkezz meg továbbá a vízről sem, közben is igyál néha vizet, ezáltal a kiszáradást is megakadályozhatod. Ha viszont már megtörtént a baj, és kialvatlanul, másnaposan kell bemenned dolgozni, mutatjuk, mit tehetsz!

Igyál kávét, de mértékkel Kép forrása: playbuzz.com

1/5 Igyál kávét, de mértékkel

Bár egy álmatlan vagy átvirrasztott éjszaka után másnap hatalmas csábítást érezhetsz aziránt, hogy óránként öntsd magadba a kávét, hidd el, nem érdemes.

Kutatások bizonyították, hogy két adag pontosan elég ahhoz, hogy éber maradj.

Dr. Jeffrey Durmer elmondta, hogy kialvatlanság esetén az alvást segítő hormonok folyamatosan gyűlnek az agyunkban, és a túlzott koffeinfogyasztás nem fogja megakadályozni ezt a folyamatot.

Arról nem is beszélve, hogy a túl sok kávétól a szervezetünk teljesen megzavarodik és még kimerültebbnek fogod magad tőle érezni, mint korábban.

Étkezz okosan Kép forrása: theawesomegreen.com

2/5 Étkezz okosan

Ha nagyon fáradtak vagyunk, képesek lehetünk mindent össze-vissza enni, pedig pont ilyenkor kellene odafigyelnünk jobban az étkezésünkre.

Ilyenkor nehezebb nemet mondani például egy hatalmas, édes fánkra, hiszen úgy érzed, megérdemled, hogy egy kicsit megjutalmazd magad. A benne lévő szénhidrátoktól azonban csak még fáradtabbnak fogod magad érezni.

Ilyenkor válassz inkább fehérjében gazdag élelmiszereket, például tojást, teljes kiőrlésű gabonát, sovány húsokat vagy egészséges zsírokat, például az avokádót.

Próbálj továbbá többször kis adagokat fogyasztani a nap folyamán, mert egy hatalmas lakomával csak pont az ellenkező eredményt éred el.

Aludj egy kicsit Kép forrása: instagram.com

3/5 Aludj egy kicsit

Bár csak kevés embernek van olyan munkája, aki ezt megteheti, mégis felvázoljuk ezt a lehetőséget.

Ha olyan szerencsés vagy, hogy tarthatsz munka közben egy kis szünetet, ráadásul még egy kanapé vagy egy kényelmes, hátra dönthető szék is van a munkahelyeden, akkor szundíts egy kicsit!

Nem azt mondjuk, hogy aludd át a fél munkanapot, ezt valószínűleg egyetlen főnök sem preferálná, csupán szundíts 20 percet.

Ez a rövidke alvás is képes feltölteni, arra azonban figyelj, hogy semmiképp ne legyen ennél több, mert akkor nem frissen, hanem még álmosabban fogsz felébredni.

Tarts rövid szüneteket Kép forrása: 500px.com

4/5 Tarts rövid szüneteket

Ha nincs szigorú munkarended vagy főnököd, próbálj meg a munkanapba néhány rövidebb szünetet iktatni. Mindössze 10-15 percről van szó, amikor egy picit eltávolodhatsz a munkádtól.

Használd ki ezt a rövid időt, ha már nagyon szenvedsz, menj le a munkahelyed elé, sétálj egy kicsit, szívd magadba a napsütést, a friss levegőt és lélegezz mélyeket.

Mindezek segítenek abban, hogy feltöltődj energiával, felébredj és kibírd a maradék munkaidőt anélkül, hogy elaludnál a monitor előtt.

5/5 Igyál sok vizet

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitelnek nem lehet eléggé hangsúlyozni a fontosságát.

Különösen nagy jelentősége van például akkor is, ha kevés alvás után mentél be a munkahelyedre dolgozni. Ilyenkor elsődleges feladat, hogy mindig legyen melletted egy vízzel teli pohár vagy egy palack.

A víz segít megelőzni és legyőzni a kiszáradást, a kimerültséget és segít fenntartani az éberséget.